خبرگزاری کار ایران

صدور بیش از 700 گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۹۵۵

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور بیش از 700 گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در سال 1400 خبر داد.

به گزارش ایلنا،  هاشم علایی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد بر تمامی کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد اظهار کرد: در سال1400، تعداد 791 گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است.  

وی افزود: 134 فقره از این گواهینامه ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و 657  فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده و نسبت به برنامه عملیاتی پیش بینی شده به ترتیب  149 درصد در گواهینامه های صادراتی و 2 هزار و 190 درصد تحقق عملکرد در گواهینامه های وارداتی داشته ایم.

علایی گفت: بیشترین اقلام صادراتی در سالجاری شامل خرما، کشمش، سنگ های ساختمانی، رویه درب، زغال آخال، ماسه سیلیسی بوده که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و کارشناسان  آزمایشگاه های همکار تاییدصلاحیت شده، به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است. بیشتر اقلام وارداتی نیز شامل کامیون کشنده، تخته چندلا، کاغذ دکوراتیو، شیرآلات صنعتی و... بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز