خبرگزاری کار ایران

در ۹ ماهه امسال صورت گرفت؛

انطباق ۱۸۴۵ نمونه برداری کالا از صنایع قزوین با استاندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۷۹۵

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: هزار و ۸۴۵ فقره کالای تولید شده در کارخانجات استان طی ۹ ماهه امسال برای انطباق با استاندارد توسط کارشناسان این دستگاه و یا آزمایشگاه های همکار، نمونه برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیروس صارمی با اعلام این خبر گفت: این میزان نمونه برداری منجر به هزار و ۷۰۹ مورد آزمون جهت انطباق با استانداردهای تعیین شده شد.

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: در این مدت همچنین ۱۸۵ فقره کالای موجود در مراکز عرضه و فروشگاه ها نمونه برداری و ۱۴۵ مورد آزمون انجام شده است.

صارمی با بیان اینکه اکثر کالاهای نمونه برداری شده برای انطباق با شرایط استاندارد در آزمایشگاه اداره کل استاندارد یا آزمایشگاه های همکاری مورد آزمون و سنجش قرار می گیرند،اضافه کرد: در صورت هرگونه عدم تطابق کالاهای نمونه برداری شده با استانداردهای تدوین شده، برای واحدهای تولیدکننده محصول یا کالای مورد نظر اخطار صادر می شود و در صورت بی توجهی به رعایت استاندارد پروانه استاندارد آنها ابطال می شود.

این مسئول با بیان اینکه نشان استاندارد تضمین کیفیت و ایمنی کالا است، اظهار داشت: شهروندان هنگام خرید محصولات باید به نشان استاندارد بر روی محصول توجه کرده و برای صحت از آن کد درج شده روی علامت را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز