خبرگزاری کار ایران

قدرت خرید شهروندان مازنی به مرز هشدار رسید؛

مردم از وضعیت نابسامان بازار به تنگ آمده اند/ توانی برای خرید و فروش در بازار باقی نمانده

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۲۶۸

در حالی که حدود ۲۰ روز دیگر به عید نوروز باقی نمانده و بسیاری مردم مازندران مانند اغلب ایرانیان برای تدارک شب عید آماده می شوند، گرانی های لجام گسیخته، داد مردم را در آورده و قدرت خرید مردم این روزها به مرز هشدار رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از مازندران،  در حالی که با جراحی اقتصادی دولت سیزدهم  و براساس اعلام تیم اقتصادی دولت همه انتظار داشتند تا تورم ها کاسته و آسودگی بیشتری را تجربه کنیم، متاسفانه این اتفاق نیفتاد و در ماه های اخیر نه تنها قدرت خرید مردم به حداقل رسید، بلکه این روزها قدرت خرید مرز هشدار را هم رد کرده و برای تهیه مایحتاج اولیه زندگی هم توانی برای خانواده های ایرانی باقی نمانده و مازندران هم از این امر مستثنی نیست.

 کاهش قدرت خرید مردم به بی سابقه ترین زمان‌ممکن رسید

صادقی یکی از شهروندان مازندرانی و کارمند دولت است . او که حقوقی حدود ۶ میلیون تومان دریافت می کند، به خبرنگار ایلنا گفت: در شرایط فعلی که گوشت به قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان عرضه می شود، دیگر توانی برای کارمند و کارگر باقی نمی ماند که حتی به مایحتاج روزانه خود برسد و بسیاری از مواد اولیه و ضروری زندگی در این شرایط فاکتور گرفته می شود.

وی با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم به بی سابقه ترین زمان‌ممکن رسید، افزود: قیمت کالاهای اساسی مانند گوشت، ماهی، شیر، تخم مرغ  و لبنیات و... فزاینده شده و قدرت خرید ما به حداقل ترین زمان ممکن رسیده و چنین‌گرانی بی سابقه بوده است و با این شرایط از حق زندگی عادی هم برخوردار نیستیم.

صادقی گفت: باید دولت در این بخش به فکر اقشار ضعیف باشد و با شفاف سازی قیمت ها، فرصت سودجویی و فرصت طلبی را از محتکران و دلالان بگیرد و در آستانه عید و ماه رمضان شرایط آسانی برای مردم فراهم شود تا خانوارها در شرایط معقول و منطقی خرید کنند.

این شهروند مازندرانی گفت: در شرایط فعلی در بازار با بازاری چند نرخی مواجه هستیم که هر مغازه داری بسته به شرایط اقتصادی و مالی خود و هزینه هایش قیمت اجناس را افزایش می دهد و به دلیل کاهلی در نظارت دقیق در بازار، قیمت واحدی برای کالاها وجود ندارد.

دولت برای جبران قدرت خرید مردم وارد معرکه شود

گنجعلی هم با بیان اینکه در طول ۴۵ سال گذشته انقلاب چنین گرانی و کاهش قدرت خرید در مردم ندیدیم و باید دولت به داد مردم برسد و برای جبران قدرت خرید مردم پای کار باشد.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا افزود: مردم‌ما در هر شرایطی پای انقلاب و نظام و دولت بوده اند اما دولت به قول های خود عمل نکرد و هر چه مردم به خیال بهتر شدن انواع سکوت و همراهی کردند ، گرانی ها افسار گسیخته تر حرکت و به ما نیشخند می زند و دیگر توان‌مردم تمام شده و دولت باید با برنامه دقیق و کاهش تورم و بهبود معیشت و زندگی مردم وارد شود تا مردمی بودن خود را به مردم نشان دهد.

گرانی های اخیر داد نمایندگان‌مردم را هم در آورد

باقرزاده نماینده بابلسر و فریدون‌کنار  هم در تذکری تند به رئیسی در روزهای گذشته در مجلس در راستای  عملکرد تیم اقتصادی دولت، خواستار توجه در این بخش شد و گفت: عدم هماهنگی تیم اقتصادی بدون برنامه و ضعیف است  تا کی مردم باید تاوان سوء مدیریت و ناکارآمدی مسئولان را بدهند.

وی افزود: در نطق قبلی هم گفتم آیا گرانی های اخیر در ارز و خودرو و کالاهای اساسی برای استیضاح وزیر اقتصاد نیست؟ آیا ما نماینده دولت هستیم یا مردم؟ تا کی باید سکوت کنیم؟

توانی برای  خرید و فروش در بازار باقی نمانده

گل محمدی یکی از شهروندان و بازاریان مازندرانی هم به خبرنگار ایلنا گفت: گرانی های اخیر ارز و دلار و طلا موجب شده است که متاسفانه هیچ توان و  رغبتی برای خرید و فروش اجناس در بازار باقی نمانده است و به قولی کار به جایی رسیده که دیگر خودمان هم به خودمان رحم نمی کنیم.

وی افزود:  مغازه داران برای سود بیشتر کالاها را انبار کرده و خریداران هم به رغم عدم‌نیاز به کالا، سعی بر خرید و انبار کردن به نوعی دیگر دارند و در این بین تنها قشر ضعیف و کارگر جامعه متضرر می شود.

گل محمدی بیان داشت: به بهانه گرانی اجناس در بازار کمیاب شده و متاسفانه برخی از بازاریان با افزایش قیمت دلار ، کالاها را در بازار و فروشگاه عرضه می کنند و با کاهش قیمت دلار، همان کالا نایاب و کمیاب می شود و متاسفانه نظارتی بر بازار وجود ندارد و تنها عرصه بر مردم تنگ شده و باید به داد مردم برسیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه نه مشتری در بازار وجود دارد و نه پولی رد و بدل می شود و تنها برای کذران عمر در مغازه نشسته ایم.

گل محمدی افزود: شرایط سخت معیشت مردم، به قدری سنگین است که از عهده مخارج اولیه بر نمی‌آییم.

وی گفت: مردم از این وضعیت نابسامان بازار و عدم نظارت بر دولت، به تنگ آمده‌اند و دولت باید کار اساسی در راستای پایان دادن به وضعیت سخت اقتصادی انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز