خبرگزاری کار ایران

چگونه پنیر سفید لاکتیکی مرغوب را بشناسیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۹۶۱

پنیر سفید از آن دسته لبنیاتی بوده است که امروزه در تمامی خانه ها وجود داشته و دارای خواص بی نظیر و فراوانی می باشد.

آن دسته از پنیرهای اسفنجی که بسیار پر استفاده نیز هستند پنیر سفید لاکتیکی سنتی گوسفندی است که از دسته پنیرهای سنتی ایران به شمار می ‌آید و بافت نیمه‌ سخت دارد فرآیند تولید این پنیر به این صورت است که لاکتوز به اسید لاکتیک تبدیل می‌ شود آنزیم ها یا باکتریهایی که سبب می‌ شود تا صادرات ماست تولید بشود و توانایی ساخت انواع پنیر را نیز دارند و به پنیری که طی چنین فرآیندی تولید می ‌شود پنیر لاکتیکی می‌ گویند که از باکتری های لاکتیک‌ اسید تشکیل‌ شده‌ اند و دارای اثرات مفیدی بر روی سیستم گوارشی انسان هستند. با آراد برندینگ همراه باشید.

محصولاتی که توسط این نوع از باکتریها تولید می ‌شود پروبیوتیک  نام دارد در تولید این نوع از پنیرها از هیچ ‌گونه ماده افزودنی و حتی چربی گیاهی بهره گرفته نمی‌ شود بنابراین افرادی که به‌ دنبال یک محصول سالم هستند می ‌توانند از پنیرهای لاکتیکی بهره ببرند نکته‌ ای که باید راجع ‌به این پنیرها بدانید.

این است که باکتریهایی که در این نوع پنیر وجود دارد اگر در شرایط دمایی مناسب قرار نگیرند ممکن است ظرف بسته‌ بندی پنیر باد کند و این‌ موضوع به معنی فاسد شدن پنیر نیست بلکه به دلیل حضور باکتریهای موجود در این پنیر است این نوع از پنیرها حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی و غیره هستند که در ادامه مطالب به توضیحاتی درباره آنها می‌ پردازیم.

 

پنیر سفید لاکتیکی

حال می ‌خواهیم درباره مواد و املاح معدنی موجود در پنیر سفید لاکتیکی صحبت کنیم این نوع از پنیرها حاوی مقادیر بسیار زیادی از پروتئین هستند و وجود ویتامین آ در آن سبب شده ‌است تا خواص ویژه و منحصر به ‌فردی به آن اضافه شود همچنین مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر در این نوع پنیرها و پنیر پیتزا به‌ فراوانی یافت می  ‌شوند در کل پنیرها به دو روش تولید می‌ شود.

روش اول روش اسیدی کردن شیر است و روش دیگر استفاده از آنزیمهای پنیر سازی می‌ باشد این آنزیمها می‌ توانند باعث لخته شدن بافت پنیر بشوند در روش اسیدی کردن شیر اسید سازی در برخی از پنیرها به ‌وسیله ‌ی باکتریها قابل ‌انجام است در واقع از باکتریها می‌ توان به ‌عنوان استارترهایی که سبب تولید ماست می ‌شوند.

چگونه پنیر سفید لاکتیکی مرغوب را بشناسیم؟

یاد کرد که همان‌ طور که در متن بالا به آن اشاره کردیم قادر به تولید پنیر سفید لاکتیکی نیز هستند زمانی ‌که عمل تخمیر در روند تولید پنیر صورت می ‌گیرد محصول نهایی که از آن به وجود می ‌آید لاکتیکی نام دارد و معنای آن ساخته شدن پنیر از اسید لاکتیک می‌ باشد.

باید به این نکته نیز توجه کافی داشته باشید که برای تهیه این نوع از پنیرها از شیر پاستوریزه استاندارد استفاده می ‌شود که با افزودن باکتری لاکتیک به آن و آنزیمهای مورد نظر طی فرآیند تخمیر پنیر لاکتیکی تولید می‌ شود.

مجموعه ما با دارا بودن انواع مختلف پنیر در طعمها و بسته ‌بندیهای متنوع با هر وزنی که مدنظر شما باشد می‌ تواند پاسخگوی نیاز شما عزیزان بشود.

 

خرید پنیر سفید

با توجه به اینکه وجود فروشگاه های زیادی در سطح شهر با عناوین مختلف و شرکتهای متفاوتی وجود دارد شما می تواند پنیر سفید و پنیر پیتزا موزارلا را از آنها خرید کنید و در سایزها و بسته بندیهای متفاوت و طعمهای گوناگون وجود دارد که این مورد فوق العاده زیاد شده است.

همچنین مشتقاتی که دارد و البته فرایند تهیه آن بسیار تاثیرگذار است امروز که وجود گرانیها در کشور بیداد می‌کند یکی از موارد اصلی آن گرانی شیر و لبنیات بوده که این موضوع مشتقات خود پنیر نیز از این مورد مستثنی نبوده است.

چگونه پنیر سفید لاکتیکی مرغوب را بشناسیم؟

شرکتهای فوق العاده زیادی در این حوزه هستند که در خرید پنیر سفید و فروش آن فعالیت دارند که توانسته اند به خوبی در میان عوام عالی عمل کند اما یکی از معروف ترین پنیرهایی که در دنیا وجود دارد پنیر حیوان خر است که از شیر این حیوان ماده تهیه می گردد.

این مورد یکی از فوق العاده خوشمزه ترین و همچنین درمانی ترین پنیر در دنیا است که قیمتهای آن چیزی نزدیک به 20 تا 30 میلیون تومان در سالهای پیشین بوده است این پنیر معمولاً در در کشور هلند به وفور یافت می شود و مخاطبان زیادی دارد این حیوان زبان بسته فارغ از و پنیر و لبنیاتی که دارد موارد زیاد بسیاری را در خود جای داده است که امروز از این دانش ایرانیان کم کم برخوردار شدند یکی از مهمترین مواردی که این حیوان در خود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز