خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

نظارت بر بازار شب عید در قزوین تشدید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۵۴۰

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نظارت بر بازار شب عید را مهم برشمرد و تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، عید نوروز و در ادامه ماه مبارک رمضان، باید به افراد فرصت طلب و سودجو هشدار داد که مراقب رفتار خود باشند و دستگاه قضایی با هرگونه نابسامانی در بازار به شدت برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی گفت: جلسات مختلفی در استان در راستای تامین کالاهای اساسی، تنظیم و نظارت بر بازار برگزار و البته به برخی عملکردها انتقاداتی می‌شود و بیان انتقادات به معنای نادیده گرفتن تلاش‌های مجموعه‌ها نیست و بی‌شک هدف رفع نواقص است و باید خروجی و نتایج این نشست‌ها برای مردم ملموس باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: برخی فرآیندها و رویکردهای مشکل‌ساز برای مردم باید اصلاح شود و انتظار جامعه نیز حل این مسائل است و باید روش‌های مطلوب، جایگزین رویکردهای ناکارآمد پیشین شود.

وی بیان کرد: التهاب و نابسامانی در بازار تبعات منفی برای جامعه دارد و باید به گونه‌ای عمل شود که امنیت غذایی جامعه تضمین شود.

این مقام قضایی استان قزوین تصریح کرد: انتظار جامعه از دستگاه‌ها و نهادهای متولی؛ عمل بر اساس وظایف ذاتی و در چارچوب قوانین و مقررات بوده، زیرا بیشترین گله مندی مردم از رفتارهای چندگانه و سلیقه‌ای مسئولان است.

وی یادآور شد: قوه قضاییه از باب صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، رسالت سنگینی برعهده دارد و در سال‌های اخیر نیز به همین اعتبار ورود کرده و قطعاً حوزه بازار که مستقیماً با معیشت مردم در ارتباط است، یکی از این حوزه‌ها است.

قاسمی ادامه داد: عمده مشکلات موجود در حوزه بازار عدم هماهنگی و تعارض مسولیت دستگاه‌ها و نهادها است.

وی عنوان کرد: البته با تمهیدات دولت اخیراً بخش عمده‌ای از نظارت‌ها در حوزه تولیدات کشاورزی و کالاهای اساسی به سازمان جهاد کشاورزی محول شده و این گامی موثر در حوزه نظارت است و از آنجایی که این دستگاه نیز از حیث نیرو و امکانات با کمبودهایی مواجه است، ضمن استفاده حداکثری از ظرفیت‌های درون سازمانی، باید از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی و از جمله صمت و بسیج مردمی نیز بهرمند شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی وظیفه دارند که با پیش‌بینی نیازمندی‌ها و با تشدید نظارت‌ها، نسبت به کنترل بازار اقدام کنند و این آمادگی در دادستانی هم وجود دارد، تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و ابزارهای قانونی و حتی معرفی نماینده در کنار سایر نمایندگان دستگاه‌های متولی، در گشت‌های مشترک حضور فعالی داشته باشد و در صورت لازم دستورات قضایی را در محل و به صورت میدانی صادر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز