خبرگزاری کار ایران

بیش از 30 درصد جوانان فارس اضافه وزن دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۵۲۴

چاقی یکی از جدی‌ترین مشکلات فردی و اجتماعی است که همه نسل ها را به‌گونه‌ای درگیر کرده است، در این میان نسل جدید از این موضوع بیشتر آسیب دیده و روز به روز شاهد افزایش آمار در این زمینه هستیم.

به گزارش ایلنا، در این میان استان فارس و براساس آنچه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرده است شاهد درصد بالایی از چاقی در بین تمامی اقشار جامعه هستیم.

سرپرست هیأت ورزش همگانی فارس مشکل اضافه وزن و چاقی را مسئله جدی در زمینه سلامت جامعه عنوان کرد و گفت : بر اساس آماری که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده است،  دغدغه ها و مشکلات این هیأت دو چندان شده است.

علیرضا غلامیان ادامه داد: طبق این آمار، ۳۲.۶درصد جوانان، ۱۷.۲درصد نوجوانان، ۵۶.۷ درصد میانسال ها و ۳۴.۲ درصد کهنسالان دچار چاقی هستند که آماری بشدت نگران کننده است.

وی ادامه داد: تغدیه نامناسب، فعالیت های بدنی کم و گرایش مردم به غذای فست فودی بیشتر شده است به همین دلیل شاهد آمارهایی این چنینی هستیم.

  بیش از 30 درصد جوانان فارس اضافه وزن دارند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز پیش از این با اشاره به افزایش میزان اضافه وزن و چاقی در سطح جامعه، بر اهمیت تبیین نقش تغذیه در ارتقای سلامت عمومی تاکید کرد.

 عباس رضاییان زاده  گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، چاقی به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی مطرح است و روند اضافه وزن و چاقی به ویژه پس از شیوع کرونا در حال افزایش است؛ در سراسر جهان ۸۰۰ میلیون نفر با چاقی زندگی می کنند و تخمین زده می شود این آمار تا سال ۲۰۳۰ میلادی به یک میلیارد نفر افزایش یابد.

این پزشک  با اشاره به مصرف بالای تنقلات در بیش از ۳۴ درصد نوجوانان، آن را زمینه ساز ابتلا به چاقی و اضافه وزن عنوان کرد و ادامه داد: باید دانست که چاقی در سنین کودکی می تواند منجر به چاقی در بزرگسالی شود و آمارها نیز نشان می دهد ۴۰ تا ۹۰ درصد کودکان چاق، در بزرگسالی از چاقی رنج می برند.

رضاییان زاده اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۸ کارشناس تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و شهری-روستایی زیر پوشش دانشگاه مشغول ارائه خدمت هستند و مردم می توانند با مراجعه به پایگاه های پزشک خانواده و خانه های بهداشت، در صورت نیاز از خدمات مشاوره تغذیه رایگان این مراکز بهره مند شوند.

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۲۴ هزار و ۹۵۷ نفر از افراد دارای اضافه وزن و چاق به این کارشناسان تغذیه مراجعه کرده اند که از این میان،  ۷۸ و دو دهم درصد آنان در نوبت دوم مراجعه، بهبودی داشته اند و این موضوع نشانگر تاثیر پیگیری و دریافت مشاوره از کارشناسان تغذیه است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز