خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مراودات تجاری قزاقستان با استان گلستان درحال افزایش است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۰۸۰

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: مراودات تجاری قزاقستان با گلستان درحال افزایش است و در روز چهارشنبه یک هئیت تجاری وارد استان می شود.

علی محمد چوپانی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در روز چهارشنبه (۳اسفند) یک هئیت تجاری و اقتصادی از کشور قزاقستان وارد گلستان می شود و هدف این سفر توسعه روابط اقتصادی است و این سفر در راستای تفاهم نامه در گذشته انجام شده صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در چند وقت اخیر نشست های با سرکنسول قزاقستان و نمایندگی وزارت امورخارجه در استان برگزار کردیم و امیدواریم این سفرمنجر به توسعه روابط تجاری گلستان با استان منگستائو قزاقستان شود.

چوپانی یادآورشد: در استان حدود ۱۰ هزار قزاق زندگی می کنند و پرواز گرگان به اکتائو قزاقستان در توسعه روابط نقش مهمی داشته است. قزاقستان و ایران دارای مناسبات مستحکم از نظر اقتصادی ، فرهنگی و تاریخی هستند.

وی افزود: طی یک سال اخیر ۱۸۰ میلیون دلار به کشور های cis و آسیا میانه صادر کردیم و با کشور قزاقستان روابط  بسیار خوبی داریم.قزاقستان از مقاصد خوب صادراتی ایران محسوب می شود که سرمایه گذاران ایرانی در بخش های معدن و کشاورزی حضور چشمگیری در این کشور دارند.

وی خاطر نشان کرد: می توان در زمینه کشت های فرا سرزمینی و خدمات فنی مهندسی بین دو استان گلستان و منگستائو همکاری گسترده‌ای انجام داد و همچنین شرایط آب و هوایی، اقلیم و نیازمندی‌های دو استان شبیه هم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز