خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

با شیرین سازی آب دریا کمبود آب در گلستان برطرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۹۴۸

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: امسال بارندگی موثری در گلستان نداشتیم و در سال آینده با کمبود آب شرب مواجه خواهیم بود که مسئولین برای رفع این مشکل اقدماتی انجام دهند.

علی محمد چوپانی در گفت و گو با ایلنای گلستان اظهار کرد: امسال بارندگی‌ها موثر نبود و در خشک سالی شدیدی قرار داریم و در تولید محصولات پاییزه مانند جو، گندم و کلزا با کاهش مواجه خواهیم بود. 

وی ادامه داد: مسئولان باید مشکلات آینده را پیش‌بینی کنند قبل از اینکه تاثیر آن در جامعه مشهود شود باید اقدمات موثری صورت بگیرد که به مشکل برنخوریم و نیاز است که محصولات مانند گندم و کلزا را وارد کنیم.

چوپانی بیان کرد: قطعا در تابستان سال آینده با مشکل کمبود آب مواجه می‌شویم و باید اقدمات فوری انجام شود. اگر می‌خواهیم بحران آب شرب و صنعت در گلستان حل کنیم باید شیرین سازی آب دریا را انجام دهیم.

وی افزود: متاسفانه بعضی از دستگاه‌های اجرایی یک ترک فعل دارند و برای رفع مشکل از قبل اقدماتی انجام نمی‌دهند و تازه زمانی که با مشکلات روبه رو می‌شوند چاره اندیشی می‌کنند و امیدواریم استاندار و دستگاه اجرایی به این مسائل توجه کنند.

وی تصریح کرد: دولت برای شیرین سازی آب دریا زیر ساخت‌هایی مانند برق را برای سرمایه گذاران فراهم کند و همچنین دولت باید با قیمت مناسبی آب شیرین‌کن را بخرد که برای سرمایه گذار صرف داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در روستای نیازآباد شهرستان بندرترکمن بخش خصوصی آب شیرین کن تولید می‌کند و ظرفیت تولید این آب شیرین کن ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است. آب شرب مورد نیاز ساکن در شهرهای سیمین شهر، گمیش تپه، بندرترکمن ذا تامین می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز