خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

دولت تولید مسکن را در کشور افزایش دهد/ طرح نهضت ملی مسکن با این روند بی نتیجه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۷۶۰

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: طرح نهضت ملی مسکن با این روند بی نتیجه است و این قانون با درآمد خانوار هم خوانی ندارد و دولت دراین زمینه تجدید نظر کند.

علی محمد چوپانی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: دولت سیزدهم باید تولید مسکن را افزایش دهد، اگر تولید مسکن در کشور افزایش پیدا کند اشتغال و تولیدات کارخانجات افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه قانونی به نام افزایش تولید مسکن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و این قانون با درآمد خانوار ها هم خوانی ندارد و متقاضی باید در شهرهای بزرگ ۴۵۰ میلیون تومان سهم آورده داشته باشد.

چوپانی بیان کرد: خرید یک واحد مسکونی در شهر گرگان حدود یک میلیارد تومان می شود که متقاضی نمی تواند چنین مبلغی پرداخت کند و عملا این طرح موفق نمی شود وباید این طرح به مجلس برگردانده شود.

وی افزود: دولت باید نرخ تامین مسکن برای مسکن اولی ها،  زوج های جوان ۵ درصد حساب کند و در شهر گرگان هیچ متقاضی نداریم ۴۰۰ میلیون سهم آورده داشته باشد ومتاسفانه این طرح وچار ریزش شده است

وی گفت: دولت باید لایحه ای به مجلس ببردکه سهم آورده متقاضی مسکن اولی، زوج های جوان وافراد فاقد مسکن ۵ درصد باشد  ومابقی وام با نرخ با بهره پایین باشد.

وی یادآورشد: اقساط این وام هم ۲۵ درصد حقوق یک  کارمند باشد وهرسالی که حقوق کارمندان و کارگران افزایش پیدا می کند اقساط هم افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز