خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

باید در مسیر سوادآموزی بازمهندسی صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۹۷۲

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در نخستین نشست خبری فراخوان ملی و بین المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی گفت: باید در مسیر سوادآموزی باز مهندسی صورت گیرد و لازمه باز مهندسی این است که از تمام اندیشه‌های جدید در مسیر مردمی‌سازی نهضت سوادآموزی استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، نشست خبری نخستین فراخوان بین المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید، با حضور عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و جمعی از اصحاب رسانه در مرکز آموزشی فرهنگی شهید سلیمانی تهرانسر برگزار گردید. 

علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در این نشست با بیان اینکه این فراخوان آغاز جریانی جدید در نهضت سواد آموزی است، اظهار کرد: نهضت سواد آموزی در خاص‌ترین موقعیت زیست بومی خود قرار گرفته و باید در این موقعیت باز تعریفی از جریان سوادآموزی کشور خصوصاً در حوزه بزرگسال داشته باشیم. 

وی افزود: زیستی جدید بر اساس تعداد جمعیت، تغییرات اجتماعی و حتی فناوری‌های نو در دنیا در حال تجربه است و طبیعی است که نهضت سواد آموزی را هم با فضای جدیدی روبرو خواهد کرد و این فضای جدید و اقتضائات آن ایجاب می‌کند تا روشهای جدید برای رسیدن نهضت سوادآموزی به اهداف خود به کمک بیایند. 

وی ادامه داد: دنیای جدید دنیایی است که مدل‌ها حکمرانی مختلفی را تجربه می‌کند و در حال حاضر حکمرانی‌ها در دنیا از دولتی به به سوی مردمی‌سازی پیش رفته است و نهضت سوادآموزی نیز باید به این سو حرکت کند. 

معاون وزیر گفت: ما اعتقاد داریم که با این فراخوان همه اندیشه‌ها می‌توانند شرکت کنند و ما پذیرای رویکردها و ایده‌های جدید هستیم و نگاه ما در این فراخوان تنها ملی نیست بلکه بین المللی است تا با کشورهای دیگر در حوزه سواد آموزی تبادل داشته باشیم و این عرصه را گسترش دهیم. 

عبدی بابیان اینکه این فراخوان فرصت مغتنمی برای اهالی دانش است، گفت: ما باید در این راستا استفاده کامل را از ایده‌ها ببریم و سواد آموزی بزرگسالان در کشورهایی که در مسیر پیشرفت هستند، جایگاه خاصی دارد و سوادآموزی درپس از انقلاب جایگاه ویژه‌ای داشته است و توانسته نرخ با سوادی را در طول این ۴۳ سال از ۴۸ به ۹۷ درصد برساند. 

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ضمن اشاره به تکثر موضوعات و تعاریف جدید سواد خاطر نشان کرد: باید در مسیر سوادآموزی باز مهندسی صورت گیرد و لازمه باز مهندسی این است که از تمام اندیشه‌های جدید در مسیر مردمی‌سازی نهضت سوادآموزی استفاده کنیم. 

عبدی با بیان اینکه سامانه‌ای برای دریافت تجربیات، نظرات و ایده‌ها در نظر گرفته شده، تصریح کرد: ما در تلاش هستیم که ایده‌ها و نظرات دریافتی را به روش، محصول و راهکار تبدیل کنیم تا با بهره گیری از آن‌ها در مسیر سرانجام بخشی به بی‌سوادی، نهضت سوادآموزی را به تحقق اهداف خود نزدیک‌تر نمائیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز