خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح معاون وزیر در خصوص امکان تحصیل دانش‌آموزان متاهل در مدارس روزانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۴۰۹

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در خصوص امکان تحصیل دانش‌آموزان متاهل در مدارس روزانه توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مطابق ماده ۶۹ آئین‌نامه اجرایی مدارس، دانش‌آموزان ازدواج کرده می‌توانند با رعایت شئونات دانش‌آموزی و اصول اخلاقی و تربیتی مانند سایر دانش‌آموزان در مدارس روزانه ثبت‌نام و به تحصیل ادامه دهند. در رابطه با جزئیات این ماده قانونی و تغییرات آیین‌نامه، «محمدمهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار ایلنا گفت: قبلا ادامه تحصیل دانش‌آموزانی که ازدواج می‌کردند در شرایط عادی و در کنار سایر دانش آموزان ممنوعیت داشت، اما براساس این آیین‌نامه جدید، دانش‌آموزان مزدوج می‌توانند با رعایت شرایط به تحصیل خود ادامه دهند.

او در ادامه گفت: اگر شورای مدرسه به دلایلی تشخیص دهد که دانش‌آموز مزدوج شئونات را رعایت نمی‌کند و ممکن است سایر دانش‌آموزان با مسائلی مواجه شوند، دو راهکار برایشان وجود دارد تا چنین دانش آموزی بتواند تحصیلش را ادامه دهد؛ دانش‌آموز یا می‌تواند دیگر در مدرسه حاضر نشود و فقط در نوبت‌های امتحانات شرکت کند یا می‌تواند در مدارس بزرگسالان یا آموزش از راه دور ثبت نام کند و ادامه تحصیل بدهد.

کاظمی با اشاره به اینکه تحصیل در مدارس بزرگسالان نیز شرایط مشخصی دارد، گفت: در مدارس بزرگسالان دانش‌آموز متاهل کلاس‌های درس خود را به صورت مرتب خواهد داشت که بخشی از کلاس‌ها در این مدارس حضوری و بخشی غیرحضوری است و مطابق روال این مدارس، دانش‌آموز امتحاناتش را می‌دهد.

کاظمی خاطرنشان کرد: بستر شبکه شاد نیز می‌تواند فرصت مغتنمی برای دانش آموز باشد و می‌توانند از محتواهای بارگذاری شده در این شبکه نیز برای آموزش بهره ببرند. در این شبکه هم تدریس سال گذشته معلمان وجود دارد و هم دانش‌آموز مزدوج می‌تواند محتواهای پایه تحصیلی مربوطه‌اش را به اشکال و انواع مختلف، در قالب صوت، فیلم، فایل مکتوب و… از شاد دریافت کند.

معاون آموزش متوسطه تاکید کرد: معلمان می‌توانند محتواهای مورد نیاز دانش‌آموز را به صورت اختصاصی هم برای او ارسال کنند تا بتواند هرچه بهتر به تحصیل بپردازد و بعد در امتحانات نوبت‌های مختلف شرکت کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص علت تغییر آیین نامه و فراهم شون امکان تحصیل این دانش‌آموزان متاهل در مدارس روزانه و عادی بیان کرد: تقاضاهایی در این خصوص وجود داشته است و از گذشته هم موضوع مطرح بوده و بررسی‌های ناظر بر این موضوع از سوی همکاران در شورای عالی آموزش و پرورش در آن زمان انجام شده است.

کاظمی تصریح کرد: سواد و ضرورت دانش پایه بسیار مهم است و حداقل سواد تا متوسطه اول و یا دوم اهمیت دارد و ما تلاش می‌کنیم بحث باسوادی را برای همه شهروندان داشته باشیم تا هیچکس از تحصیل به هر دلیلی محروم نباشد. علل مختلفی می‌تواند موجب محرومیت از تحصیل شود که ازدواج ممکن است یکی از آن‌ها باشد. فرد به هر دلیلی ممکن است ازدواج کرده باشد؛ علاقه‌مند بوده یا شرایط مناسبی برایش پیش آمده و نباید به این خاطر از تحصیل محروم شود.

معاون آموزش متوسطه افزود: تحصیلات قطعا در زندگی فرد و تربیت فرزندانش نقش مهمی خواهد داشت و به همین دلیل باید مورد توجه جدی باشد.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر خانواده‌ای از تحصیل فرزندش در کلاسی که دانش‌آموز متاهل در آن حضور دارد احساس نگرانی یا شکایتی داشت، چه اقدامی می‌تواند انجام دهد، گفت: اگر در این خصوص مسئله‌ای وجود دارد، مسئولیت مدرسه با مدیر مدرسه است و اولیا می‌توانند موضوع‌شان را به مدیر مدرسه منعکس کنند و مدیر هم اگر با نکته‌ای روبه‌رو شد می‌تواند با شورای مدرسه در میان بگذارد و در مورد آن مسئله تصمیم گیری کنند.

کاظمی در مورد احصای آمار بازماندگان از تحصیل نیز اظهار کرد: ما از مرکز فناوری آموزش و پرورش پیگیر این آمار هستیم و تا پایش نهایی را انجام دهد زمان می‌برد و قرار است زمانی که آمار نهایی را به دست آوردند، به ما هم اعلام کنند. سعی می‌کنیم در دی ماه سال جاری آمار بازماندگان از تحصیل را اعلام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز