خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد:

وجود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بی‌سواد در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۲۰۹

وزیر آموزش و پرورش از وجود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بی‌سواد در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، «یوسف نوری» در دومین کنگره ملی ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی در سمنان ضمن تاید به لزوم همکاری دیگر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش شد، گفت: تلاش می‌شود با همراهی دیگر بخش‌ها، بی‌سوادی در کشور به صفر نزدیک شود. کشورمان کارنامه درخشانی  در سوادآموزی دارد.

او از برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران برای باسوادی به عنوان برنامه‌هایی موفق نام برد و اظهار کرد: یکی از خدمات و برکات جمهوری اسلامی در بیش از چهار دهه، توجه به نهضت سوادآموزی در کشور و افزایش قابل توجه نرخ باسوادی است. 

این عضو کابینه از افزایش پنج برابر فضاهای آموزشی در دوران انقلاب خبر داد و گفت: در ابتدای انقلاب به ازای هر دانش آموز در کشور تنها ۱.۵ متر مربع فضای آموزشی بوده که این رقم امروزبه ۵.۲۲ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز رسیده است. 

نوری با اشاره به افزایش نرخ باسوادی در ایران طی این سال‌ها تصریح کرد: میانگین نرخ باسوادی در اوایل انقلاب ۴۷ درصد بود که اینک به ۹۷ درصد رسیده است. 

وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای باسوادی جامعه هدف در سراسر کشور از طریق نهضت سوادآموزی خبر داد و اضافه کرد: دولت سیزدهم همه توان خود را برای افزایش باسوادی به کار گرفته از همین رو افراد تحت پوشش سوادآموزی در این بخش از ۱۲۰ هزار در سال گذشته، امسال به ۳۲۰هزار سوادآموز رسیده است. 

نوری در ادامه با اشاره به یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تاکید کرد: باید در باسواد کردن این افراد از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی استفاده شود و وزارتخانه از این ظرفیت برای باسوادی افراد بی‌سواد بهره می‌گیرد. 

وی بهره گیری از ظرفیت مردمی را راه به صفر رساندن نرخ بی‌سوادی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث باسوادی در شمار کشورهای برتر جهان است. 

وی به رشد علم در کشورمان در دوران انقلاب پرداخت و ادامه داد: امسال ایران ۲۰ مدال طلای المپیاد کسب کرد و در زمینه شتاب علمی و حوزه فناوری‌های مختلف اقدامات خوبی انجام داده است. 

این عضو کابینه، خواستار همکاری مردم با این وزارتخانه شد و اظهار کرد: برای تحقق بیانات رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و شکل گیری تمدن اسلامی نوین نیازمند رشد آموزش و پرورش هستیم. 

وی با بیان اینکه شرایط برای تحصیل این افراد مهیا شده است، افزود: در زیست بوم جدید که برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیز صورت گرفته توانسته‌ایم با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین زمینه سواد آموزی برای این افراد بازمانده را فراهم کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قدم اول در این کار شناسایی دقیق است، تاکید کرد: شناسایی را در سه سطح شامل خانواده‌ها، مساجد و محلات صورت داده‌ایم، گفت: همکاری و استقبال خود افراد بازمانده از تحصیل نیز در این شناسایی برای ما بسیار اهمیت دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز