خبرگزاری کار ایران

در نشست وزیر آموزش و پرورش و هلال احمر مطرح شد:

موقعیت مدارس در محلات بسیار استراتژیک است/ احداث مهدکودک هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۰۹۸

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به طرح غنچه‌های هلال، از راه اندازی مهدکودک‌های هلال احمر خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان تاکنون سی هزار مربی آموزش دیده اند.

به گزارش ایلنا، نشست «بررسی راهکارهای اجرایی‌سازی تفاهم نامه همکاری مشترک با جمعیت هلال احمر» با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد. 

کولیوند با اشاره به اینکه دو دستگاهی که امروز کنار هم ایستاده‌اند مهم‌ترین سازمان‌ها در مواجهه با بحران‌ها هستند، اظهار کرد: امسال را سال ثبت نام و افزایش مشارکت در نظر گرفتیم. سال آینده سال آموزش ما و دو سال بعد، از این نیروها استفاده خواهیم کرد؛ این اقدامات در راستای کانون‌های دانش آموزی هلال احمر خواهد بود. 

او افزود: در ابتدا باید دانش آموزان با اقدامات داوطلبانه و خطرات آن آشنا شوند و سپس باید تلاش کنیم آنان بر این اقدامات مسلط باشند. ما باید سرمایه‌های انسانی اجتماعی خود را تقویت کنیم و آموزش و پرورش در تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی جمعیت هلال احمر بسیار می‌تواند مؤثر باشد. موقعیت مدارس هم در محلات بسیار استراتژیک است در حوادث گذشته نیز به خوبی تجربه کردیم که مدارس نقاط کلیدی و استراتژیک در برخورد با بحران‌ها هستند. 

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: دانش آموزان سفیران امدادی هلال احمر هستند و در خانواده‌های خودشان می‌توانند اهداف هلال احمر را پیگیری کنند. ما از طریق فضای مجازی می‌توانیم برنامه‌های خود را به اطلاع دانش آموزان برسانیم. برنامه‌های هلال احمر به برنامه‌های ترکیبی با آموزش و پرورش تبدیل خواهند شد و هلال احمر نه یک سازمان که یک جمعیت است و همواره به وحدت و انسجام با سازمان‌های دیگر می‌اندیشد. اقدامات بشردوستانه، طرح دادرس و طرح‌های بین المللی از جمله برنامه‌هایی است که باید آنان را رصد و به انجام رسانیم. 

کولیوند با اشاره به اینکه قرار است نود هزار مربی آموزش امدادرسانی بینند، خاطرنشان کرد: در تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان تاکنون سی هزار مربی آموزش دیده اند. 

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح غنچه‌های هلال گفت: باید مهدکودک‌هایی را برای آموزش مواجهه با بحران‌ها شکل دهیم. باید مدرسه هلال احمر را هم ایجاد کنیم. مدرسه‌ای که فقط آموزش امداد و نجات را در نظر دارد. برخی واحدهای درسی امداد و نجات را در کتب درسی قرار دهیم. گاهی باید از طریق عملی مهارت‌ها را در حیاط مدرسه آموزش دهیم. 

کولیوند خاطر نشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم به ما بگوید ایشان در وزارت آموزش و پرورش چه گونه می‌تواند به هلال احمر کمک کنند؛ سامانه‌ای برای ثبت نام فرهنگیان و دانش آموزان در انجام این اقدامات در نظر گرفته شده است. مسابقات بشردوستی، برنامه‌های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی، جذب کارشناس امداد و نجات در وزارت آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های مد نظر ما در راستای همکاری با آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز