خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور:

بدهی ۶۰۰ هزارمیلیارد تومانی دولت به سازمان اجتماعی باید پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۸۲۶

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: دولت مبلغ ۶۰۰ هزار میلیاردتومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و امیداریم در لایحه بودجه سال آینده به صورت شفاف به بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله دریابیگی به اتفاق رئیس و اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان شهرستانهای نور و محمودآباد با ولی الله فرزانه (نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی) دیدار و گفتگو کردند.

دریابیگی در این نشست، با اشاره به مشکلات روز کارگران و بازنشستگان گفت: در بحث درمان و معیشت، کارگران و بازنشستگان در شرایط بسیار بد و سختی به سر می‌برند. بیش از ۷۰درصد حداقل‌بگیر هستند و حقوق و دستمزد دریافتی، کفاف ۱۰ روز هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.

وی در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲ ادامه داد: در لایحه؛ دولت باید شفاف به سهم سازمان تامین اجتماعی توجه داشته باشد تا سازمان بتواند ۲۵ درصد طلب بازنشستگان در همسان‌سازی سال ۱۴۰۰ را پرداخت و تسویه کند. دولت مبلغ ۶۰۰ هزار میلیاردتومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور در خصوص حوزه درمان، خواهان حذف درخواست کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر ۹/۲۷ به خزانه دولت از طریق کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی شد.

فرزانه، نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی نیز جهت رفع مشکلات معیشتی و درمانی بازنشستگان و کارگران اعلام آمادگی کرد تا این موضوع را با دیگر نمایندگان پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز