خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی:

بدهی 250 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی/ افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه 99

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۶۸۶

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت ٢٥٠ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، خاطرنشان کرد: همچنین سالی حدود ٣٠ هزار میلیارد تومان تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی محاسبه می‌شود که سالانه اضافه هم می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر بیات در همایش منطقه‌ای رؤسا و مسئولان کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی جنوب غرب کشور که در شیراز برگزار شد با بیان اینکه ۳۴۸ کانون بازنشستگی تامین اجتماعی در سطح کشور وجود دارد، عنوان کرد: برگزاری اینگونه همایش ها فرصت دیدار و گفت‌وگوی چهره به چهره با کانون‌ها را فراهم می کند.

وی همسان سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق سالانه و بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی سه چالش اصلی در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد که از موضوعات مهم مطرح شده در این همایش بوده است.

وی یادآور شد: علیرغم اینکه اکنون اراده لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سطح سازمان تامین اجتماعی وجود دارد اما منابع مورد نیاز این کار در دسترس نیست.

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه این کانون با کسی تعارفی ندارد و   به دقت تصمیمات را دنبال و در مقاطع حساس ورود می‌کند؛ تاکید کرد: درحالی بازنشستگان روزگار سختی را سپری می‌کنند که همسان سازی حقوق بازنشستگان موضوعی است که به جد در دستور کار این کانون قرار دارد.

به گفته بیات ساختار سازمان تامین اجتماعی در دولت قبل از دولت تدبیر و امید به هم ریخته شده و دخالت بیش از حد دولت محسوس بود که در دولت فعلی اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.

 بیات تصریح کرد: به صلاح دولت،سازمان‌ تامین اجتماعی و مجلس نیست که مطالبات بازنشستگان از دولتی به دولت بعدی منتقل شود و دامنه آن همه قوا را در بر بگیرد.

افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه 99

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور در خصوص حقوق بازنشستگان گفت: حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه ٩٩ به میزان ۱۵ درصد افزایش یافته که این افزایش مطابق ماده ٤١ و ١١١ تامین اجتماعی و براساس اعلام تورم سالانه محاسبه شده است.

بیات همچنین خواستار صدور کارت شناسایی ویژه بازنشستگان کشوری در راستای حفظ کرامت و تعیین هویت آنها، مراجعه به مراکز بیمه‌ای و درمانی و تخفیفات ویژه در حوزه گردشگری شد.

وی همچنین خواستار به روز شدن سیستم‌های حسابداری و اسناد حسابداری منظم، ثبت دارایی کانون‌ها، ثبت کمک‌های بلاعوض و وام‌های بانک رفاه، به روز شدن سیستم عضوگیری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز