خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

عامل مسمومیت دانش آموزان قمی میکروبی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۰۸۶

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمع بندی وزارت بهداشت این است که عامل مسمومیت دانش آموزان قمی میکروبی نیست.

به گزارش ایلنا، بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در جریان عیادت از برخی دانش آموزان قمی که دچار علایم مسمومیت شده و در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری هستند اظهار داشت: امروز تعدادی از افرادی که دچار مسمومیت شده بودند را به صورت شخصی در این بیمارستان ویزیت کردم و با پزشکان این بیمارستان نیز مذاکراتی صورت گرفت.

وی بیان کرد: جمع بندی وزارت بهداشت این است که مسمومیت بسیار خفیف است و هیچ گونه عارضه ای را از زمان شروع مسمومیت تا امروز ایجاد نکرده است.

وزیر بهداشت گفت: هیچ گونه نگرانی در مورد دانش آموزان بیمار وجود ندارد و اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی قم نهایت تلاش خود را انجام داده اند و چند تیم بهداشتی و درمانی نیز از تهران به قم اعزام شده است.

وی ادامه داد: نمونه های زیادی از دانش آموزان بیمار گرفته شده است و به مراکز مهمی چون پاستور ارسال شده که مسمومیت میکروبی در آن ها مشاهده نشده است.

عین اللهی گفت: کمیته ویژه ای به صورت ملی متشکل از اساتید برجسته علوم پزشکی کشور با مسئولیت معاون درمان وزارت بهداشت تشکیل شده است تا تحقیقات لازم را انجام دهد و نتیجه تحقیقات به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

سریال حوادث با علائم مسمومیت در مدارس قم بیش از دو ماه است که آغاز شده و روز گذشته نیز براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم تعدادی از دانش آموزان قمی با علائم مشکوک به مسمومیت در مراکز درمانی قم پذیرش شدند.

روز نهم آذرماه امسال نخستین حادثه در یکی از هنرستان های قم، منجربه مسمومیت ۱۸ دانش آموز دختر قمی شد که همه این دانش آموزان با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز