خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد:

نشت گاز آرسین عامل مسمومیت دانش آموزان در زاهدان

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۰۷۴

مسمومیت دانش آموزان زاهدان به دلیل شیوع احتمالی گاز آرسین در پی شستشوی گالن‌های حمل مواد نفتی در منطقه بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ترخیص ۱۵۰ دانش آموز زاهدانی مسموم شده از مراکز درمانی، گفت: مسمومیت دانش آموزان زاهدان به دلیل شیوع احتمالی گاز آرسین در پی شستشوی گالن‌های حمل مواد نفتی در منطقه بوده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، «محمد آقاجانی» با اشاره به مسمومیت ۲۳۵ دانش آموز منطقه حاشیه نشین شهر زاهدان به دلیل تخلیه غیرمجاز باقیمانده سموم دفع آفات نباتی داخل کانال فاضلاب این منطقه، و متصاعد شدن گاز سمی از این کانال - در روز شنبه سوم آبان ماه - افزود: اقدامات لازم برای بررسی علت مسمومیت دانش آموزان زاهدان در حال انجام است.

وی تاکید کرد: از این تعداد ۱۵۰ نفر مرخص شده‌اند و در حال حاضر بیمار بدحال نداریم.

معاون وزیر بهداشت علائم این مسمومیت در دانش آموزان را تهوع، استفراغ و تنگی نفس بیان کرد و افزود: در پی وقوع این مسمومیت، سم درمانی و اکسیژن درمانی‌های لازم برای بیماران در مراکز درمانی زاهدان صورت گرفت.

به گفته وی در پی افزایش مراجعان به بیمارستان‌های استان با داشتن این علائم مسوولین استان پیگیر علت آلودگی شدند که نمونه برداری‌هایی از محل آلودگی انجام شده و به آزمایشگاه فرستاده شده که بررسی‌ها هنوز ادامه دارد.

آقاجانی با اشاره به اعزام تیم کار‌شناس و مجرب به زاهدان، افزود: اقدامات لازم برای بررسی علت مسمومیت دانش آموزان و کنترل اوضاع منطقه در دست انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز