خبرگزاری کار ایران

کتاب «ماکیاوللی برای همه» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۷۰۵

کتاب «ماکیاوللی برای همه» با زبانی ساده به بیان اندیشه‌ها و زندگی پر فراز و نشیب نیکولو ماکیاوللی (مشهورترین فیلسوف سیاسی) پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «ماکیاوللی برای همه» اثر پاتریک بوشرون با ترجمه لی‌لا سازگار به همت نشر نو با تیراژ ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار شد. 

در این کتاب اندیشه‌ها و زندگی پر فراز و نشیب نیکولو ماکیاوللی، این مشهورترین فیلسوف سیاسی، با زبانی ساده و گیرا مطرح می‌شود. در این دوران که شهریارهای موقت و دائمی توأمان در جهان حکم می‌رانند چرا همچنان می‌توان خواندن آثار ماکیاوللی را مفید یا ضروری دانست؟ چه چیزی در آثار او هست که از آن‌ها متن‌هایی زنده و معاصر می‌سازد؟ آثار او چه دارند که به ما بگویند؟ ماکیاوللی شهریار را بر اثر چه رویدادهایی و با چه رویکردی نوشت؟ آیا به‌راستی می‌خواست به شهریاران درس نیرنگ بدهد، یا سر آن داشت که شیوه‌های نیرنگ شهریاران را به مردم بنمایاند؟ 

پاتریک بوشرون تاریخ‌نگار برجسته و استاد دانشگاه در فرانسه، در پاسخ به این پرسش‌ها از دیدگاهی نو به تحلیل آثار و اندیشه‌های ماکیاوللی پرداخته است. او فقط به بازخوانی کتاب شهریار، یعنی مشهورترین کتاب ماکیاوللی، بسنده نکرده و کتاب‌ها و دیگر نوشته‌های او و حتی نمایشنامه‌های طنزش را هم از نظر گذرانده است تا شاید به ژرفنای اندیشه‌ی ماکیاوللی و چرایی اهمیت و ضرورتش پی ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز