خبرگزاری کار ایران

کتاب «دنیای پنهان نفت» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۶۶۷

کتاب «دنیای پنهان نفت» با ارائه تصویری از آنچه در پشت پرده صنعت نفت و گاز جهان می‌گذرد، منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «دنیای پنهان نفت» نوشته کن سیلورستین و با ترجمه‌ی پیروز اشرف در نشر نو با قیمت ۱۵۰ هزار تومان منتشر شده است. 

کتاب «دنیای پنهان نفت» گزارشی است از یافته‌های یک خبرنگار و گزارشگر تحقیقی که در آن سعی می‌شود تصویری از آنچه در پشت پرده صنعت نفت و گاز جهان می‌گذرد، ارائه شود. 

نویسنده سعی کرده است با سفر به اقصی نقاط جهان و انجام مصاحبه‌های متعدد با دست‌اندرکاران و مطلعین صنعت نفت جهانی اعم از واسطه‌ها، مدیران، سیاست‌پیشگان، لابیگران، بانکداران، کارشناسان و وکلای پرونده‌های نفتی، همچنین بررسی سوابق رسمی و گزارش‌های موجود در منابع چاپی و دیجیتالی، مواد و مصالح لازم برای نوشتن این کتاب را فراهم آورد. 

کن سیلورستین (Ken Silverstein)، متولد ۱۹۵۸، روزنامه‌نگار آمریکایی است. سیلورستین همکاری با لس آنجلس تایمز، به‌عنوان گزارشگر تحقیقی، همکاری با آسوشیتدرپرس در برزیل و نیز همکاری با نشریاتی چون نیشن و هارپر را در کارنامه‌ی کاری خود دارد. از آثار او می‌توان به «جنگجویان خصوصی» و «واشینگتن در روز ۱۰ میلیون دلار: چگونه لابی‌ها ملت را غارت می‌کنند» اشاره کرد. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

نفت مایه حیات تمدن مدرن است. از همین رو، صنعتی که فراهم آورنده است موضوع مطالعات و کتاب‌های بی‌شمار بوده است. با این همه، تاکنون به افراد کمتر شناخته شده‌ای که دست در دست دولت‌ها و شرکت‌های چند ملیتی بقای این صنعت را تضمین می‌کنند، چندان توجهی نشده است؛ یعنی دلالان، کارچاق کن‌ها، لابیگران، گنگسترها و دیکتورها. کمابیش تمام مراحل فرآوری نفت، از کشف تا مصرف، از طریق روابط مخفی و فساد و خشونت تهسیل می‌شود. کن سیلورستین در این نمونه برجسته از گزارشگری تحقیقی، داستان این جهان عمدتا پنهان را روایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز