خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر قزوین:

خانواده در اجرای برنامه‌های شهری قزوین در اولویت قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۳۹۱

رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: در تمام فعالیت‌های سازمان فرهنگی و ورزشی و شورای ششم، خانواده را محور برنامه‌ها قرار داده‌ایم و بیشتر برنامه‌ها با این رویکرد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قاسم اللهیاری در نشست خبری که بعدازظهر امروز در سالن جلسات سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری برگزار شد، گفت: در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نگاه تصدی‌گری نداریم و باور داریم، مردم باید پیشدار و پیشران باشند و این موضوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی بیشتر مورد تاکید است.

رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر قزوین ادامه داد: در دهه فجر برنامه‌های شادی را در کنار جشنواره‌هایِ پیش‌بینی شده خواهیم داشت و نواحی منفصل و جنوبی شهر بیشتر مورد توجه هستند، درمجموع در تمام فعالیت‌های شورای ششم در حوزه‌هایی مانند عمرانی، فرهنگی و زیباسازی نواحی کم برخوردار در اولویت قرار دارند.

این عضو شورای شهر قزوین افزود: یک میلیارد تومان هزینه برای سازمان فرهنگی درنظر گرفته شده و همین میزان هم برای حوزه فضاسازی سطح شهر اختصاص پیدا کرده است، در فضاسازی نصب ۲۵ هزار متر ریسه پرچمی و یک‌هزار پرچم داشتیم و هویت پرچم برای ما اهمیت دارد، دهه فجر، دهه برافراشته شدن پرچم است و باتوجه به اینکه برخی سعی کردند پرچم را خدشه‌دار کنند، بیشتر اهمیت می‌یابد.

وی عنوان کرد: در شب ۲۲ بهمن در چند نقطه شهر نورافشانی خواهیم داشت که در نواحی منفصل شهری هم خواهد بود.

اللهیاری اظهار کرد: جشنواره سرود شهروندی در قزوین اجرا می‌شود و رویکرد ما تمرکز بر سرود است و نگاهمان این است که سرود به عنوان یک اقدام فرهنگی احیا شود.

وی ادامه داد: جشنواره کوک چهارم هم از جشنواره‌هایی است که با محور پرداختن به موضوعات اخلاق مدارانه و زیست مومنانه شهروندان قزوینی در دو بخش فیلم و عکس برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر قزوین بیان کرد: سرقت سازه‌های زیباسازی مانند داربست‌های فلزی و تجهیزات برق یکی از موارد مهمی است که در شهر شاهد آن هستیم.

وی گفت: انقلابی‌گری نقطه مقابل تفریح و شادی نیست و همیشه در کمیسیون فرهنگی برنامه‌های شاد مورد تاکید بوده و برای دهه فجر هم چند برنامه استیج و نمایش کمدی داریم و از تمام گروه‌ها و برگزارکنندگان کنسرت که توانایی اجرا دارند هم دعوت می‌کنیم و از حضور آن‌ها استقبال می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: کیوسک‌های مطبوعاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از کیوسک‌ها سالانه ۲۰۰ هزار تومان اجاره می‌داد و به جای فعالیت فرهنگی با فروش اقلامی کانند سیگار کار ضدفرهنگی می‌کرد که با آن برخورد شد و در راستای حمایت از کار فرهنگی برای کیوسک‌هایی که کار فرهنگی انجام دهند تا ۷۰ درصد تخفیف قایل می‌شود که البته راهکار مناسبی نبود و استقبال نشد.

وی بیان کرد: عدالت اجتماعی در توزیع غرفه در سعدالسلطنه صورت نگرفته و در قالب مزایده واگذار نشده که این موضوع هم درحال پیگیری است.

اللهیاری ادامه داد: عملکرد پیام شهر مطلوب مجموع اعضای شورای شهر نیست و نقدهای جدی به آن دارند که حوزه تولید محتوا و جامعیت ازجمله آن‌ها است و درخواست جلسه‌ای داشتند که به آن پرداخته شود و تصمیم هم مبتنی بر نظر شورا خواهد بود و نظر یک نفر یا دو نفر تصمیم‌گیر نخواهد بود.

وی عنوان کرد: برای انتشار اخبار ردیف بودجه خاصی برای رسانه‌ها درنظر گرفته نشده، دیده شدن و انتشار اخبار من و عملکرد مجموعه برای خود مجموعه جذاب است و پولش هم از جیب اشخاص نمی‌رود اما باید رویکرد این نباشد.

این عضو شورای شهر گفت: البته حمایت از رسانه را قبول داریم و در جشنواره ابوذر از رسانه‌ها حمایت داشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز