خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر قزوین عنوان کرد؛

ضرورت وجود مشاور امور بانوان در شهرداری قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۰۹۶

نایب رئیس کمیسیون‌ بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین ضمن انتقاد از اینکه شهردار قزوین مشاور امور بانوان ندارد، خاطر نشان کرد: فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد به دلیل نبود پست مشاور بانوان شهردار، متاسفانه برنامه‌های مدونی صورت نیست و پیگیری امور نیز در مرحله مطالعات و برنامه‌ریزی باقی می‌ماند.

به گزارش ایلنا، مهری السادات تقوی با اشاره به دستاوردهای دومین اجلاس کمیته بانوان مجمع شهرداران کلان ‌شهرهای ایران بر اهمیت توجه به نقش بانوان در جامعه تاکید کرد و گفت: زنان نیمی از نیروی انسانی جامعه را با تأثیرگذاری چند برابری نسبت به مردها، تشکیل می‌دهند لذا با نگرش درست و ساختارمند به زنان به عنوان مدیران خانواده و نیروی فعال جامعه می‌توانیم جامعه‌ای سالم و شاد را داشته باشیم.  

رئیس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای شهر قزوین با اشاره به کلیات این اجلاس، افزود: شرکت‌کنندگان در این نشست به بررسی ساختار و تشکیلات حوزه زنان و خانواده شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران و کارکرد شهرداری‌ها در ارتقاء سبک زندگی ایرانی اسلامی پرداختند.

این عضو شوای شهر قزوین افزود: باید با بهره گیری از تجارب و ظرفیت شهرهای دیگر به ویژه شهرداری تهران، در تمام موضوعات شهرسازی و خدمات شهری توجه ویژه‌ای به ظرفیت بانوان در مدیریت شهری و نیازهای این قشر داشته باشیم.

تقوی خاطر نشان کرد: تخصصی شدن فرهنگسراها،داشتن نام و برند برای اجرای طرح‌ها و داشتن اتاق فکر می‌تواند شهرداری قزوین را در پیشبرد اهداف در مسیر توجه به ظرفیت بانوان در امور شهری کمک شایانی کند.

نایب رئیس کمیسیون‌ بانوان وامور خانواده شورای شهر قزوین همچنین از ارائه طرح خود پیرامون توجه به حوزه بانوان در برنامه‌های پنج ساله در امور شهری خبر داد و تصریح کرد: قرار است این طرح به شورا و سپس به شهرداری قزوین ارایه شود تا مواردی از قبیل ایجاد اداره کل بانوان، مرکز زنان و خانواده و اختصاص بودجه خاص برای اقدامات هر سازمان در حوزه زنان و تهیه پیوست‌های اجتماعی ویژه بانوان مورد توجه قرار گیرد و اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز