خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/ قسمت اول

دولت امتیاز خاصی برای تعاونی‌های مسکن درنظر نگرفته است+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۳۹۱

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین گفت: دولت باید از این زاویه نگاه کند که قدرت و توانمندی تعاونی‌ها بسیار بالا است؛ با وجود این بخش تعاون رها شده و امتیاز خاصی به آن تعلق نگرفته است در گذشته تعاونی‌ها سهیمه داشتند اما درحال حاضر سهمیه‌ای نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رحیم هاشم‌پور با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم با اشاره به پیشینه تعاونی مسکن نانوایان در استان گفت: این تعاونی از سال 79 در استان تاسیس شده و از ابتدا تاکنون بیش از 2 هزار و 500 عضو داشته که این اعضا به مروز زمان به روش‌های مختلف مانند تخصیص زمین و گرفتن واحد در مسکن مهر از عضویت تعاونی خارج شده‌اند، درحال حاضر هم پروژه 286 واحدی گندم در دست ساخت است که در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین با بیان اینکه در بخش مسکن شاهد تغییرات اساسی آنچنانی نبودیم عنوان کرد: درحال حاضر در اتاق تعاون و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تلاش بسیار زیادی در حال انجام است؛ اما بیشتر در راستای کارهای اداری است و در ساختار ساخت و ساز دخالت ندارد.

وی ادامه داد: نگرانی من برای سال آینده است که با افزایش قیمت‌ها، تعاونی نمی‌تواند برای من کاری انجام دهد و اگر قیمت مصالح گران شود نمی‌دانیم باید پروژه‌ها را چه کار کرد.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار گیرد

این مسئول بیان کرد: در مقطعی از زمان قرار داریم که بویژه در حوزه مسکن بسیاری از پروژه‌ها نیمه کاره مانده، من اگر جای مسئولین بودم اول پروژه‌های نیمه کاره را تمام می‌کردم؛ چون این پروژه‌ها منجر به فرسودگی و از بین رفتن مصالحی است که قبلا برای آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: وزارت تعاون می‌تواند با تولیدکنندگان کشور رایزنی داشته باشد تا مصالح و مواد اولیه مورد نیاز تعاونی‌های مسکن با قیمت مناسب و یارانه‌ای تامین شود.

هاشم‌پور با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها می‌توانند از بازوهای توانمند کشور باشند، عنوان کرد: در کشور 23 شهر جدید توسط تعاونی‌ها ساخته شده است.

رایزنی خوبی برای کمک به تعاونی‌ها صورت نمی‌گیرد

وی ادامه داد: نهادها و بخش‌های مختلف چوب لای چرخ ما نمی‌گذارند اما کمک هم نمی‌کنند و رایزنی خوبی برای تعاونی‌ها صورت نگرفته و کسی که تعاونی می‌سازد باید با همان قیمت بخش خصوصی بسازد، اما در نهایت بخش خصوصی با چند برابر قیمت می‌فروشد و سود 30 درصدی دارد و تعاون صرفا حدود سه درصد سود خواهد داشت.

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین اظهار کرد: تعاون باید با موسسات بانکی، تولیدکنندگان و وارد کنندگان ارتباط قوی و موثر داشته باشد اما درحال حاضر صرفا خود ما هستیم که برای تخفیف یا خرید مصالح چانه زنی می‌کنیم و حمایت خاصی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: با اتمام پروژه گندم مشکل مسکن حدود 220 نفر حل می‌شود، البته در ابتدا واگذاری‌ها صرفا به نانوایان بود که بعد از آن تعدادی از افراد دفترچه‌ها و قراردادهای خود را واگذار کردند و افراد غیرنانوا هم در این واحدها دارای مسکن خواهند شد.

 

حجم ویدیو: ۱۳۸.۶۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۱:۴۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز