خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد مسکن در پاسخ به ایلنا:

وام مسکن روستایی فرم «ج» را قرمز می‌کند/ یارانه ۴۶ میلیون تومانی دولت به هر وام مسکن روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۳۸۰

رییس بنیاد مسکن تاکید کرد: سود وام مسکن روستایی ١٨ درصد است اما وام گیرنده در نهایت پنج درصد سود می‌پردازد و ١٣ درصد باقیمانده را دولت به عنوان یارانه می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اکبر نیکزاد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی برای تامین ١٠ هزار واحد مسکن شهری برای افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش این سازمان، با بیان اینکه گره وام ٢٠٠ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی باز شد، اظهار داشت: در بحث وام مسکن روستایی مشکلاتی درباره سفته زنجیره سه نفره ایجاد شده بود که این مشکل حل شد و سفته سه نفره زنجیره به تصویب رسید، در حال حاضر تنها سفته مورد نیاز زنجیره سه نفره است. 

وی ادامه داد : قرار بر این شد هر متقاضی که پس از تاریخ ١۴٠٠.٨.۵ برای دریافت وام مسکن روستایی اقدام کرده مشمول متمم وام ١٠٠ میلیون تومانی شوند و سقف تسهیلات دریافتی آنها به ٢٠٠ میلیون تومان برسد. 

رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه در این مدت پرداخت وام به ١٠٠ هزار متقاضی متوقف شده‌ بود، گفت: روستاییان ساخت مسکن را با همان تسهیلات ١٠٠ میلیون تومانی آغاز کردند اما تا پرداخت وام متمم کار ساخت متوقف شده بود اما در حال حاضر آیین نامه پرداخت وام ٢٠٠ میلیون تومانی به تمام بانک‌های عامل ارائه و پرداخت تسهیلات آغاز شده و تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی به شهرهایی با جمعیت کمتر از ٢۵ هزار نفر هم تعلق می‌گیرد. 

نیکزاد در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه در این مدت چه تعداد وام ٢٠٠ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت شده، ادامه داد: در کمتر از یک ماه گذشته ۵ هزار متقاضی برای دریافت وام متمم با بانک‌های عامل قرارداد منعقد کردند و همچنین ۶۵٠ نفر توانستند وام ٢٠٠ میلیونی را دریاقت کنند. 

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا افراد با فرم بند «ج» قرمز می‌توانند نسبت به دریافت وام ٢٠٠ میلیون تومانی اقدام کنند، تاکید کرد: سود این وام ١٨ درصد است اما وام گیرنده در نهایت ۵ درصد سود می‌پردازد و ١٣ درصد باقیمانده را دولت به عنوان یارانه می‌پردازد و از این رو قرار بر این شده که فرم بند «ج» افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کننند سبز شود و افرادی که فرم بند «ج» آنها قرمز است نمی‌تواند متقاضی وام ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی باشند. 

رییس بنیاد مسکن در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه دولت چه میزان یارانه‌ای به ما به التفاوت سود وام مسکن روستایی می‌پردازد، اظهار داشت: دولت بابت هر وام ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی و شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر ۴۶ میلیون تومان یارانه می‌پردازد.

نیکزاد‌ با اشاره به همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با شهرداری تهران برای نوسازی بافت فرسوده گفت: طبق تفاهمی که با شهرداری داشتیم قرار بر این بود که ١٠ هزار واحد مسکونی در قالب نوسازی بافت فرسوده در تهران ساخته شود که این تعداد به ١١ هزار و ٣٠٠ واحد مسکونی رسید.

وی ادامه داد: همچنین در راستای جهاد تبیین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بزرگترین پارکینگ طبقاتی کشور با ظرفیت سه هزار و ۶٠٠ خودرو را در شهر ری در جوار حرم عبدالعظیم حسنی احداث می‌کند که دهه فجر علمیات ساخت و ساز این پروژه آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین درباره تفاهم بنیاد مسکن با سازمان بهزیستی کشور برای تامین مسکن افرادی دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش این سازمان ابراز داشت: در این تفاهم‌نامه قرار بر این است که ١٠ هزار واحد مسکونی برای خانوار دارای معلول با وام بلاعوض ١٠٠ میلیون تومانی سازمان بهزیستی به همراه تسهیلات نهضت ملی مسکن و استفاده از امکانات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله زمین در طی کمتر سه سال ساخته شود.

١۶٠ هزار خانوار عضو خانواده سازمان بهزیستی فاقد مسکن هستند

همچنین در این مراسم علی محمد قادری، رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین نیاز و دغدغه خانوار دارای عضو معلول است، تصریح کرد: ١۶٠ هزار خانوار عضو خانواده سازمان بهزیستی هستند که فرم ج آنها سبز بوده و فاقد مسکن هستند. این تعداد خانوار فاقد مسکن احصا شده‌اند که از بین آنها ١٠٠ هزار خانوار برای واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تامین مسکن ١۶٠ هزار واحد مسکونی از محل تسهیلات ارزان قیمت و پایدارسازی منابع در چند سال آینده به اجرا می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به تامین مسکن خانوار دارای دو معلول و بیشتر در سال‌های گذشته گفت: با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام، در سال‌های گذشته برای ١٣ هزار خانوار دو معلول و بیشتر تامین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز