خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد؛

آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۱۸۷

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در گیلان آغاز شده است گفت: تاکنون ۶۱۳ نفر برای دریافت این تسهیلات به بانکهای عامل استان گیلان معرفی شده‌اند.

به گزارش ایلنا از رشت، حامد دائمی بیان داشت: با دستور رئیس جمهور پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از چند روز پیش در کشور آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان اضافه کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن کشور در ۲۵ آبان ۱۴۰۰ تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ساله افزایش پیدا کرد.

دائمی عنوان کرد: با پیگیری‌های زیاد و تاکید ریاست جمهوری و طبق آخرین مصوبه هیئت وزیران در شهریور ماه امسال مقرر شد تضمین نامه این تسهیلات توسط سازمان برنامه و بودجه و صندوق زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی به بانکهای عامل صادر شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹ بانک عامل تسهیلات مسکن روستایی را به بانک‌های عامل استان گیلان ابلاغ کرده‌اند افزود: حدود یک هفته است که فرآیند معرفی متقاضیان به بانک برای دریافت تسهیلات با محوریت روستائیان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان شرایط متقاضیان دریافت تسهیلات ساخت مسکن روستایی را برشمرد و یادآور شد: متقاضیان این تسهیلات باید بومی روستا باشند و پروانه ساختمانی را هم اخذ کرده باشند، همچنین شرط سند روستایی و سابقه سکونت پنج‌ساله در روستا توسط هیئت وزیران حذف شده است.

دائمی ادامه داد: متقاضیانی که از امکانات دولتی استفاده نکرده باشند یعنی امکاناتی شامل دریافت یارانه، تسهیلات و زمین ویژه ساخت مسکن می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان یادآور شد: طبق مصوبه هیئت وزیران پرداخت تسهیلات ساخت مسکن هم در روستاها و هم در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت انجام می‌گیرد و دولت علاوه بر مابه التفاوت سود، اصل و معوقات تسهیلات را هم تضمین کرده است.

دائمی با بیان اینکه در راستای نهضت ملی مسکن در روستاها سهمیه سال ۱۴۰۱ استان گیلان تاکنون هفت هزار واحد بوده است افزود: تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آن به استان ابلاغ شده و ۶۱۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند و حدود ۲۰۰ نفر هم عقد قرارداد خود را با بانک‌های عامل انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که از ۲۵ آبان ۱۴۰۰ نسبت به اخذ تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن
استفاده کرده باشند و تا این لحظه موفق به اتمام پروژه و واحد ساختمانی خود نشده باشند، می‌توانند از متمم تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز