خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

پتانسیل آلودگی منابع آبی در سایت محمدآباد وجود دارد/ نگاه ها نباید سیاه و سفید باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۲۲۳

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب، آب منطقه‌ای قزوین گفت: باوجود اینکه پژوهش‌ها و پایش‌ها تاکنون آلودگی منابع آبی در محدوده سایت محمدآباد را نشان نداده اما پتانسیل آلودگی در این منطقه وجود دارد و باید توجه داشت که نگاه به سایت محمدآباد نباید سیاه یا سفید باشد و باید جنبه‌های مثبت و منفی را در کنار هم دید.

محمد محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به همکاری در خصوص پایش کیفیت منابع آب در محدوده سایت محمدآباد گفت: طبق قانون، سازمان حفاظت محیط زیست، مرجع رسمی است که می‌تواند درباره سلامت منابع آبی در این محدوده اظهار نظر کند و مسئولیت جلوگیری از آلودگی منابع آبی را به عهده دارد؛ اما باتوجه به تخصص آب منطقه‌ای در حوزه آب از ما درخواست همکاری می‌شود.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب، آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: از چند سال گذشته برای پایش آب‌ها همکاری داریم و در چند مرحله از چاه‌هایی که در پایین دست محمدآباد بود نمونه‌برداری کرده و تاکنون، تغییر کیفی در چاه‌های پایین دست، پیدا نکردیم و آلودگی در آب‌های زیرزمینی گسترش پیدا نکرده، اما این به این معنا نیست که پتانسیل آلودگی در این منطقه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: برای اولین بار در کشور مجوزهای خاصی به محیط زیست دادیم تا شش چاه پایش با هدف نمونه‌برداری از منابع آبی در خود سایت حفر شود.

ضرورت احداث تصفیه خانه در سایت محمدآباد

این مسئول بیان کرد: در یک اقدام دیگر هم دانشگاه تربیت معلم تهران پژوهشی را درباره خاک، وضعیت و ریسک سایت انجام داد که نتایج آن هم آلودگی گسترده در آب زیرزمینی را مشخص نکرد.

وی اضافه کرد: براساس نتایج این پژوهش، شرایط و وضعیت، بویژه مدیریت پسماندها در سایت به گونه‌ای است که می‌تواند پتانسیل آلودگی داشته باشد و بخشی از خاک هم به دلیل انباشت زباله خارج از لندفیل، در معرض آلودگی قرار دارد.

محجوب اظهار کرد: استخر شیرابه سایت فاقد تصفیه خانه است و انتظار می‌رود در برنامه‌های پیش روی سایت برای این موضوع اقدام شود.

وی تاکید کرد: با ظرفیت این سایت، قزوین در جمع‌آوری زباله جزء بهترین‌های کشور است؛ پراکنش زباله در بسیاری از استان‌ها مشکل جدی داشته اما این موضوع در قزوین مدیریت شده و تعدد مدیریت از نکات منفی این سایت است که باعث شده در فرآیندهایی که در ادامه احداث سایت بوده وقفه ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز