خبرگزاری کار ایران

۱۱۴ زندانی جرایم غیرعمد با همت ستاد دیه در سالروز شهادت سردار سلیمانی آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۸۰۹

مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی ۱۱۴ زندانی جرایم غیرعمد با همت ستاد دیه و کمک خیران به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، پانصد و چهاردهمین جلسه هیئت مدیره ستاد دیه کشور با ریاست علاءمیرمحمدصادقی، رئیس هیئت مدیره و حضور سید اسدالله جولایی، رئیس هیئت امنا و علی‌اکبر یساقی، نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور برگزار شد.

علی شمس مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند ضمن ارایه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه حبس‌زدایی گفت: به برکت کمک‌های نوعدوستانه خیران و با حمایت مسئولان دلسوز در ۹ ماهه نخست امسال تعداد ۲۵۶ خانم و ۵ هزار و ۲۲۷ مرد زندانی از بند حبس رهایی یافته‌اند که بدهی این زندانیان رقمی بالغ بر ۳۴ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه ادامه داد: ستاد مردمی دیه با تحقیق و دغدغه و ضمن بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های بومی بطور مستمردر صدد است تا به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی زمینه آزادی حداکثری زندانیانی را فراهم کند که نه با ارتکاب اعمال مجرمانه، بلکه بر حسب ناتوانی در تامین دیون خصوصی روانه زندان شده‌اند.

وی افزود: از همین رو در آستانه سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی با برداشتن موانع قضایی پرونده ۱۱۴ زندانی تحت حمایت ستاد دیه از استان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پس از طی فرآیند چند مرحله‌ای آزادی، منابع مالی باقیمانده برای استخلاص افراد از سوی ستاد دیه مرکز تامین شد و همگی این افراد با رقم بدهی نزدیک به ۲۷۰ میلیارد ریال پیش از سالگرد آسمانی شدن قهرمان ملی کشور از بند حبس رهایی یافتند.

شمس با اشاره به آمار زندانیان جرایم موجود در زندان‌های کشور گفت: هم‌اکنون ۱۲ هزار و ۲۰۰ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات غیرعمد در بند هستند که امید است با تلاش‌ نمایندگی‌های استانی در کنار اجرای طرح آزادی ۱۱۴ زندانی جرایم غیرعمد از سوی ستاد دیه کشور، این جمعیت گرفتار و نیازمند نیز تا حد زیادی کاهش یابند.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه همچنین عنوان کرد: اتفاقی که در برخی از استان‌ها با شعار آزادی ‌زندانیان غیربزهکار به عدد عُمر با برکت سردار دل‌ها مطرح و برخی از آن‌ها تا ۶۳ زندانی را آزاد و برخی هم در آستانه تکمیل این نصاب تعیین شده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز