خبرگزاری کار ایران

آزادی ۸ زندانی جرائم غیرعمد با سفر رئیس قوه قضاییه به یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۸۷۹

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۸ محکوم مالی جرائم غیرعمد همزمان با سفر رئیس قوه قضاییه به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیدمسعود عظیمی با بیان اینکه در سفر استانی رئیس قوه قضائیه شاهد آزادی ۸ زندانی از زندان بودیم که همگی افراد مستحقی بودند که به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت‌های مالی در زندانها به سر می‌بردند اظهار داشت: بخشی از مبلغ بدهی را خود مددجو فراهم کرده و بخش دیگری از این مبلغ را خیرین با کمک ستاد دیه فراهم و زمینه آزادی آنها را از زندان فراهم شد.

این مسئول ادامه داد: بدهی این مددجویان مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال بود که مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی افزود: مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این هشت نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی با تقدیر از زحمات کارکنان ستاد دیه استان و اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان در خصوص اخذ گذشت ازشکات پرونده‌ها، گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۷ محکوم مالی و ۱ محکوم پرداخت نفقه بودند که از این تعداد ۱ محکوم مالی زن و مابقی مرد بودند که با کمک نیکوکاران و خیرین گرامی استان از زندان آزاد شدند.

این مقام مسئول در پایان گفت: تمامی این مددجویان در ماه صفر و با اجرای پویش “ قدم قدم تا آزادی ” به جامعه بازگشتند که این پویش تا پایان پاه صفر در استان ادامه خواهد داشت و نیکو‌اران و خیرین میتوانند نذورات و کمک های خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز