خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران صنایع تولیدی کروز به وضعیت شغلی و حقوقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۷۸۲

کارگران سایت ۳ کارخانجات صنایع تولیدی کروز به وضعیت معوقات مزدی و تبعیض حقوقی میان بخش‌های مختلف این شرکت اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران سایت ۳ کارخانجات صنایع تولیدی کروز به وضعیت معوقات مزدی و تبعیض حقوقی میان بخش‌های مختلف اعتراض و در محوطه شرکت اجتماعی صنفی برگزار کردند. 

یکی از کارگران علت این اعتراض را صنفی و معوقات حقوقی و همچنین فاصله زیاد بین دریافتی نیروهای بخش کارشناسی و نیروی کار کارگر درون محیط کارخانه عنوان کرد. 

روابط عمومی شرکت صنایع تولیدی کروز اما در تماسِ ایلنا؛ از پاسخگویی در این رابطه خودداری کرد. 

اکبر قربانی (دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران) با اشاره به اینکه «بیش از ۷۰ درصد کارگران شرکت کروز را زنان تشکیل می‌دهند» به وضعیت شغلی دشوار این کارگران اشاره کرد و گفت: ساعات کاری این کارگران ۱۰ ساعت بدون حق همراه داشتن تلفن به صورت ایستاده است و مدیریت شرکت با ممنوعیت استخدام زنان متاهل و همچنین اخراج کارگران زنی که ازدواج می‌کنند، (برخلاف سیاست‌های کلان جمعیتی کشور و به اسم حفظ بهره‌وری) با کارکنان این مجموعه برخورد می‌کند. 

وی با بیان اینکه «شغل کارگران این مجموعه باید در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور دسته‌بندی شود» گفت: از آنجا که بازرسان خانه کارگر و سایر بازرسان توسط مدیریت این شرکت راه داده نمی‌شوند، هنوز بررسی درباره وضعیت سخت و زیان آوری کار این مجموعه به عمل نیامده و به این ترتیب، متاسفانه بیمه و بازنشستگی آن‌ها نیز مشمول قانون سخت و زیان‌آور محاسبه نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز