خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

زیر ساخت های منطقه آزاد اینچه برون بعد ۱۸ ماه ایجاد نشد/ روابط تجاری با کشورهای cis بهتر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۹۶۴

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: ۱۸ ماه از تصویب منطقه آزاد اینچه برون می گذرد اما متاسفانه هنوز زیر ساخت‌ها شامل آب، برق وگاز فراهم نشده و قطعا با این شرایط سرمایه گذاران رغبتی برای ورود به این منطقه ندارند.

امیر یوسفی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در سال های اخیر کاهش شدید بارش باران در استان و کشور را شاهد هستیم و متاسفانه کشور دچار خشکسالی شدیدی شده است‌ در عین حال چند سالی است که بحث کشت فراسرزمینی در کشورهای از جمله قزاقستان مطرح می شود که ما محصولاتی مانند جو، ذرت، کلزا وسویا احتیاج داریم.

وی ادامه داد: درحال حاضر تحریم های بین المللی و عدم امکان نقل وانتقال ارز از طریق بانک ها برما حاکم است. در سالهای اخیر روابط دو کشور ایران وقزاقستان بسیار خوب و سطح تجارت دو کشور چند برابر شده اما در موضوع مهمی چون کشت فراسرزمینی در حد شعار  باقی مانده است که دولت سیزدهم باید اقدامات جدی در این موضوع انجام دهد.

یوسفی گفت: درچند وقت اخیر هیأت های سیاسی وتجاری به کشور ترکمنستان سفر کردند و اتاق بازرگانی پیشنهاد داد بازرگانانی که معرفی می کند روادید داده شود و با این اقدام تجار و بازرگانان ایرانی به سهولت به ترکمنستان سفر می کنند.

وی بیان کرد: در ۳ سال اخیر بخاطر شرایط کرونا صادرات به ترکنمستان به راحتی انجام نمی شد و تجار وبازرگانان دچار مشکل بودند ولی اکنون شرایط بسیار خوب شده و طی ۶ ماه ابتدای سال جاری حدود ۳۰ میلیون دلار به کشور ترکمنستان صادرات انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۰ درصد رشد دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز