خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

مشکل ویزای بازرگانان برای تجارت با قزاقستان باید حل شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۹۶۵

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان گفت: بازرگانان ایرانی برای تجارت با کشور قزاقستان مشکل ویزار دارند و با این وجود نمیتوانند صادرات و بازاریابی خوبی داشته باشند که باید هرچه زودتر مشکل ویزا حل شود.

امیر یوسفی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: مرز زمینی اینچه برون ماه های زیادی است که به علت  شیوع کرونا از سوی ترکمنستان بسته شده بود که این موضوع برای بازرگانان ایرانی به منظور تجارت با کشور قزاقستان مشکلات زیادی ایجاد کرد. اگر مشکل ویزا حل شود صادرات ایران به قزاقستان افزایش چشم گیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: حجم تجارت ایران وقزاقستان در طی شش ماه ابتدای سالجاری ۱۱۲میلیون دلار بوده است که نسبت به شش ماهه سال گذشته که ۸۳ میلیون دلار بود ۳۴ درصد افزایش داشته است.

یوسفی بیان کرد:  در شش ماه سالجاری صادرات ایران به کشور قزاقستان ۷۹ میلیون دلار بوده که ۲۹ درصد نسبت به شش ماه سال گذشته رشد داشته  و واردات قزاقستان به ایران هم ۳۲ میلیون بود که رشد ۴۹ درصدی نسبت به شش ماه گذشته را در این بخش شاهد هستیم.

وی گفت: باید مشکل تردد ریلی و جاده‌ای  برای صادرات کالا حل شود که این اقدام اثرات بسیار مثبتی خواهد داشت. نباید خود تحریمی کنیم چون کشور ظرفیت های خوبی دارد و می توانیم هم تولید و هم صادرات بیشتری داشته باشیم.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران وقزاقستان خاطرنشان کرد: به رانندگان کامیون برای صادرات به کشور قزاقستان به علت نداشتن ویزا مشکلات زیادی دارند ومجبورند بار را در مرز تحویل دهند وحتی صاحب کالا نمی تواند به کشور قزاقستان برود که برای رفع این مشکل جلسات زیادی با سفیر قزاقستان برگزار کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز