خبرگزاری کار ایران

درگفت وگوبا ایلنا مطرح شد؛

برگشت خوردن محصولات صادراتی کشاورزی ایران زیادی بزرگ‌نمایی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۳۴۸

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران گفت: درچند وقت اخیر چند محصول صادراتی کشاورزی از برخی کشورها برگشت خورد ولی این موضوع زیادی بزرگ‌نمایی شده است.

امیر یوسفی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: در چند وقت اخیر وارد بازارهای جدید اورسیا شدیم  که محصولات گلخانه‌ای به این کشورها صادر می کنیم. هر کشور استانداردهای خاص خودش را در زمینه مصرف سموم دارد و برای آنها بسیار مهم است که درابتدا  محصولات کشاورزی در آزمایشگاه خودشان تایید شود اما اگر محصولی تایید نشود به معنای این است که آن محصول کشاورزی استاندارد لازم را ندارد.

وی ادامه داد: سمومی که در داخل کشور مصرف می‌شود مشکل خاصی ندارد ولی برخی از سموم در داخل آزمایشگاه کشورهای هدف صادراتی ما وجود نداشت وهمین باعث شد چند قلم کالا صادراتی دچار مشکل شود و محصول کشاورزی برگشت خورد.

یوسفی  بیان کرد:با این اتفاق همه متوجه شدند اگر استانداردهای لازم لحاظ نشود محصولی که تولید می شود دوباره  برگشت خواهد خورد.

وی تصریح کرد:  در قسمت بسته‌بندی هنوز مشکلاتی وجود دارد که درگذشته زیاد به این موضوع توجه نشده است و نیاز است بسته  بندی مناسب داشته باشیم.

وی یادآور شد: سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی درایران تولید  می شود و عمده محصولات کشاورزی به کشورهای  هدف شامل عراق،افغانستان امارات و.... است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز