خبرگزاری کار ایران

درمان ۲۱ نوع بیماری با پیوند مغز استخوان در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۷۴۰

رئیس بخش پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود ۲۹۰ پیوند مغز استخوان در این دانشگاه انجام و ۲۱ نوع بیماری درمان شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی قاسمی با بیان این که مرکز پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۹۱ راه اندازی شده است، گفت: در این مرکز انواع پیوند آلوژنیک و اتولوگ صورت گرفته که این امر موجب نجات جان بسیاری از بیماران شده است.

وی افزود: در این مرکز پیوند مغز استخوان از خود فرد بیمار، خواهر یا برادر، پدر و مادر، اقوام درجه دوم، بند ناف و بانک سلول‌های بنیادی ایران انجام شده است و بهترین نوع پیوند از خواهر یا برادر فرد بیمار است که می‌توان نتایج خوبی را از آن انتظار داشت.

قاسمی بیان کرد: ۶۸ درصد بیماران پیوند مغز استخوان شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طول عمر بالای ۵سال عاری از بیماری داشته اند که این امر نشان دهنده موفقیت پیوند‌های انجام شده است. مرکز پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو ۵ مرکز پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز در کشور محسوب می‌شود و از لحاظ تنوع و نوع بیمارانی که پیوند شده اند در کشور رتبه سوم دارد.

وی گفت: این مرکز در حوزه پیوند مغز استخوان کودکان نیز دومین مرکز پیوند در کل کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز