خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

نبود بودجه، سدی بلند برای اتمام شبکه فاضلاب مرکزی زاغمرز

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۶۹۳

رئیس شورای زاغمرز بهشهر گفت: با توجه به نیاز زاغمرز به فاضلاب مرکزی، لوله گذاری توسط شرکت آبفا انجام شد و بدلیل عدم وجود بودجه کافی رها شد.

جمال ابوطالبی عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگار ایلنای مازندران اظهار کرد: یکی از مشکلات زیست محیطی که در  زاغمرز به عنوان مرکز دهستان میانکاله بهشهر و بافت مسکونی این شهر روستا نما دیده می شود موضوع بی سروسامانی خروج فاضلاب های خانگی است که موجب نگرانی ها عدیده برای شهروندان شده است.

رئیس شورای زاغمرز بهشهر افزود:  فاضلاب ها و گند آب هایی که در جوی های آب رها شده و یا به شکل ساکن می مانند،  محلی برای ایجاد انواع بیماری ها، عفونت و میکروب های بیماری زاست که افراد باید به این درجه از آگاهی برسند که نباید فاضلاب خانگی خود را در جوهای آب محل زندگی خود سرازیر کنند و در ادامه هم نیازمند بررسی و ساماندهی توسط مسئولان است.

ابوطالبی خاطر نشان کرد: در همین راستا سالها قبل به دلیل بالا بودن سطح آب در روستای زاغمرز و مشکل حفر چاه های فاضلاب که بخش اعظم بافت مسکونی زاغمرز را تشکیل می داد؛ شرکت آبفای روستایی با حمایت مالی و مشارکت سازمان جهانی فائو اقدام به ایجاد شبکه فاضلاب مرکزی در این روستا کرده است.

وی یادآور شد: به رغم کندن کانال ها و نصب لوله های خروجی این پروژه از ابتدای دهه ۹۰ تاکنون به بهانه عدم وجود بودجه لازم، نیمه کاره رها شده و مشکلاتی را برای روستای زاغمرز فراهم آورده است.

به گفته ابوطالبی، بدلیل حفاری در معابر و از بین بردن بخشی از آسفالت خیابانها و کوچه ها و عدم پرکردن کانالها و عدم ترمیم آسفالت معابر مشکلات و دردسرهای فراوانی برای زاغمرز ایجاد کرد.

رئیس شورای زاغمرز بهشهر گفت: انتظار اعضاء شورا به نمایندگی از طرف اهالی زاغمرز از مسئولین شرکت آبفا و شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس پیگیری جدی برای تامین بودجه لازم برای ادامه و تکمیل این پروژه نیمه تمام و رها شده است تا ضمن انجام این پروژه، سلامت مردم تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز