خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

ساماندهی حاشیه رودخانه های شهری توسعه گردشگری و ارتقای زندگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۶۵۸

رودخانه ها همواره به عنوان یکی از شریان های اصلی بقای محیط زیست در شهرها و روستاها و در مجموع درجامعه بوده و هستند و در سال های اخیر بواسطه توسعه گردشگری مورد توجه ویژه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا مازندران، شهرستان نکا یکی از شهرستانهای شرق مازندران از جمله شهرهای استان‌ مازندران است که بواسطه عبور رودخانه از وسط این شهر دارای اهمیت فراوان است و شهرداری تلاش دارد تا با ساماندهی رودخانه و  زیباسازی برای توسعه گردشگری گام بردارد.

احیای رودخانه ها موجب  افزایش سلامت، زیبایی سازی، توسعه گردشگری و ارتقای کیفیت زیست محیطی شده و به افزایش تنوع و کمیت گونه های جانوری آبزی و آبدوست کمک می کند.

 رودخانه نکا ظرفیت مهم شهری برای توسعه گردشگری

یکی از شهروندان نکایی با اشاره به ساخت و ساز و ساماندهی اولیه  حاشیه رودخانه نکا  به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت های شهری جهت توسعه گردشگری، رشد اقتصادی و همچنین بقای محیط زیست، بر این اعتقاد است که ساماندهی کامل رودخانه نکا در دو طرف می تواند کمک شایانی به توسعه گردشگری و حفظ محیط زیست کند.

بادابسری با اشاره به اجرای طرح ساماندهی رودخانه نکا و ایجاد سد لاستیکی که از آرزوهای چندین ساله مردم بود، به خبرنگار ایلنا گفت: اکنون فضای مناسبی در بخشی از رودخانه نکا فراهم شده که فضای تفریحی و ورزشی و استراحت خانواده هاست، اما امتداد این طرح و ساماندهی ادامه حاشیه رودخانه نکا و پل وسط شهر نکا می تواند توسعه بیشتری را برای شهر و زیباسازی محیطی به همراه داشته باشد.

 بهسازی و زیباسازی پل وسط شهر نکا، تکرار سی و سه پل اصفهان

سیدی از دیگر شهروندان نکایی هم با اشاره به اینکه پل فعلی وسط شهر نکا نیازمند بهسازی و زیباسازی بر  روی رودخانه و ایجاد فضایی گردشگری است به خبرنگار ایلنا گفت:  طراحی مناسب بر اساس اصول بوم گرایی  و زیباسازی در حاشیه رودخانه نکا و در امتداد طرح قبلی و ایجاد پل چمازی و بهسازی و زیباسازی پل رودخانه وسط شهر نکا می تواند  سی و سه پل دیگری را ایجاد و این شهر را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

 ساماندهی حاشیه  رودخانه نکا  بزرگترین پروژه‌های شهرداری

شهردار نکا هم با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده برای بهسازی و زیباسازی رودخانه نکا گفت: تفاهم نامه ای توسط آب منطقه ای مازندران و شهرداری در سال‌های گذشته مبنی بر  زیباسازی و بهسازی و ایجاد فضای گردشگری برای توسعه شهر نکا منعقد شده و مسئولان بر  این باورند که رودخانه ای که از یک شهر عبور می کند یک فرصت و یک سرمایه محسوب شده و همه شهروندان باید بتوانند از این سرمایه استفاده کنند و در همین راستا ساماندهی اولیه حاشیه رودخانه نکا با المان سازی مناسب،  ایجاد آلاچیق، افتتاح سد لاستیکی و زیباسازی محیطی و... ایجاد شده و تلاش داریم تا در ادامه راه هم این ساماندهی امتداد یافته و به پل وسط شهر نکا برسد.

موسی خلیلی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا افزود: شهروندان نکایی رغبت بالایی برای توسعه گردشگری و زیباسازی در حاشیه رودخانه دارند و ما در حال تلاش هستیم تا به ایده آل  دست یابیم.

به گفته خلیلی،ساماندهی حاشیه رودخانه نکا  یکی از بزرگترین پروژه های شهرداری بود و بخشهایی از آن مثل آلاچیق، زیباسازی، بوفه و ... افتتاح شد و با اخذ مجوز بعد از ۲۲ سال ، آزادسازی حریم رودخانه نکا اجرایی شد و ۸ هزار متر مربع زمین بلااستفاده حاشیه رودخانه جان دوباره گرفت و شاهد توسعه گردشگری در حاشیه رودخانه نکا هستیم.

وی یادآور شد:  پارک ملت و شهدای گمنام  نکا در حاشیه رودخانه افتتاح شد  و درحال آماده سازی پل چمازی هستیم و تلاش داریم تا با اعتمادسازی و اجرای کار درست برای توسعه گام برداریم.

شهردار نکا یادآور شد: احداث سد لاستیکی و پارک های زیبا  ملت و شهدای گمنام در کنار رودخانه نکا در افزایش فضای سبز موثر بوده است  و ایجاد فضای سبز بیشتر و زیباسازی در حاشیه رودخانه نکا شرایطی را به وجود می‌آورد که نکا به عنوان جاذبه‌ای برای گردشگران در شرق مازندران تبدیل شود.

خلیلی افزود: با افتتاح پروژه آبی سدلاستیکی بر روی نکا رود، شکل ظاهری شهر تغییر یافته و در کنار آن تبدیل نکا به شهر تفریحی توریستی عاملی برای اشتغال جوانان و درآمد پایدار برای شهر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز