خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان خبر داد:

موافقتنامه‌های تنظیم شده با موسسه مالی عسکریه، به‌زودی اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۲۱۶

سرمایه‌گذاران علاقه جدی دارند در استان کار کنند و ما از این نگاه، استقبال و تشکر می‌کنیم.

استاندار کرمان در نشست با مسئولان موسسه مالی عسکریه گفت: موافقتنامه‌هایی که با موسسه مالی عسکریه تنظیم شده، بزودی اجرایی شود.

به گزارش ایلنا از کرمان، رزم حسینی با اشاره به اینکه موسسات مالی و اعتباری، کمتر نگاه توسعه‌ای دارند، افزود: نگاه مسئولان موسسه مالی عسکریه در مباحثسرمایه گذاری بیشتر توسعه‌ای است که این نگاه جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: همچنین به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در کرمان و جنوب شرق کشور از لحاظ وجود هتل ۵ ستاره نیز دارای کمبود و مشکل هستیم و با توجه به سرمایه گذاری‌هایی که در استان در حال انجام است و ظرفیت گردشگری بالای استان، نیازمند هتل‌های خوب برای جذب گردشگران خارجی و داخلی هستیم.

استاندار کرمان با دعوت از مسئولان موسسه اعتباری عسکریه برای سرمایه گذاری در زمینه احداثهتل در این استان گفت: در صورت علاقمندی سرمایه گذار آماده ارائه تسهیلات خوبی به سرمایه گذار از محل صندوق توسعه ملی هستیم.

رزم حسینی با بیان اینکه توسعه باید از روستا، بخش و شهر‌ها آغاز شود تا در کل کشور تسری پیدا کند، تصریح کرد: در این راستا نیز استان کرمان نیز به عنوان استان اجراکننده طرح انتخاب شده است

وی تصریح کرد: در راستای رفع موانع در مسیر اجرای سرمایه گذاری‌ها، قوانین مزاحم را شناسایی و به مسئولین کشور اعلام کردیم، البته روز گذشته نیز ۱۶۶ نماینده مجلس به رئیس جمهور نامه دادند که در راستای اقتصاد مقاومتی به استانداران اختیارات بیشتری بدهند.

وی گفت: سرمایه گذاران علاقه جدی دارند که در استان کرمان کار کنند و ما از این نگاه، استقبال و تشکر می‌کنیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: بخشی از مشکلات ما در اجرای توافقنامه‌ها، دریافت مجوزهاست که لازم است بروکراسی اداری آن طی شود، البته در صورتی که بتوان برای برخی امور در منطقه کاری انجام داد دیگر نیازی برای مراجعه به مرکز وجود نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمان به وجود یک کشتارگاه صنعتی نیاز دارد، البته در جنوب شرق کشور نیز این نیاز جدی است، چراکه در حال حاضر یک کشتارگاه مدرن در این بخش کشور وجود ندارد.

رزم حسینی ادامه داد: احداثکشتارگاه، کار عام المنفعه و اقتصادی است و در صورت اعلام همکاری موسسه عسکریه، امکانات و تسهیلات ویژه به سرمایه گذار اختصاص داده خواهد شد.

استاندار کرمان بر رفع موانع سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات بیشتر به سرمایه گذاران تاکید کرد.

در ادامه مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری عسکریه نیز با اشاره به پیگیری‌های جدی در خصوص اجرای تفاهمنامه‌های منعقد شده در کرمان اظهار کرد: در زمینه پروژه‌هایی که با شهرداری کرمان تفاهم نامه آن امضا شده، کار‌ها آغاز گردیده و با سرعت پیگیر هستیم که این پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان به بهره برداری رسد.

حجت‌الاسلام جوادی افزود: کار مطالعه جاده جدید دسترسی به بالای کوه‌های صاحب الزمان(عج) نیز انجام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به توافقی که در بحثنیروگاه برق در کرمان داشته‌ایم، کار توسط متخصصان این حوزه در حال مطالعه است و یکسری پیشنهادات آماده شده که اگر در مورد آن‌ها نیز به توافق برسیم، در این بخش نیز در خدمت استان کرمان خواهیم بود.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری عسکریه بیان کرد: در بحثنیروگاه پیشنهاد این است که در محل استقرار صنایع استان، کار انجام شود تا از توجیه خوب اقتصادی برخوردار باشد.

حجت‌الاسلام جوادی درباره پیشنهاد استاندار کرمان در زمینه احداثهتل نیز گفت: جای یک هتل خوب در کرمان خالی است و این آمادگی را داریم تا در استان کرمان کار کنیم و اگر زمین در اختیار ما قرار گیرد، از آن استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری در کشور ما مغفول مانده و هرچه به این صنعت کمک کنیم، با توجه به اشتغالزایی که دارد، برای کشور مفید است.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری عسکریه با اشاره به اینکه باید از نظر بودجه‌ای و موارد دیگر در پروژه‌ها به تفاهم رسیم، تصریح کرد: همکاران شهرداری کرمان در زمینه پیگیری توافق نامه‌های سرمایه گذاری به شدت پیگیر هستند.

حجت‌الاسلام جوادی بیان کرد: درصورت همکاری در حوزه مشاغل مزاحم نیز کار را در کرمان پیگیری و اجرا می‌کنیم.

وی گفت: کرمان این آمادگی را دارد که با حضور استاندار و شهردار فعلی بتواند شهر را عاری از آلودگی‌های صوتی و شغل‌های مزاحم کند و این شهر را به عنوان یک نمونه در کشور معرفی کند.

مدیر عامل موسسه عسکریه بیان کرد: اگر شغل‌های مزاحم را زود‌تر سرو سامان داده و مراکز خوب و مدرن با زیرساخت‌های کامل فراهم کنیم، صاحبان این شغل‌ها نیز از آن استقبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام جوادی اظهار کرد: پس از انجام مطالعات در همه زمینه‌ها آماده همکاری در استان کرمان هستیم.

وی ضمن ابراز موافقت اولیه در زمینه ایجاد کشتارگاه افزود: بزودی مطالعات انجام این کار این در استان انجام خواهد شد.

در پایان این نشست صورت جلسه انجام عملیات تله کابین، پروژه بهار رضوی، انجام مطالعات احداثکشتارگاه صنعتی، تعیین زمین برای احداث۴ مجموعه جهت ساماندهی مشاغل مزاحم و تعیین زمین مناسب برای احداثهتل توسط استاندار، شهردار، سرمایه گذار(موسسه عسکریه)، معاونین استاندار، مدیر کل میراثفرهنگی، مدیر کل راه و شهر سازی و نماینده محیط زیست به امضا رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز