خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان خبرداد؛

اجرای تدریجی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۱۹۸

مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: فعالان اقتصادی مشمول این قانون در گیلان باید نسخه صورتحساب الکترونیکی خرید و فروش کالا‌های خود را به سامانه پایانه‌های فروشگاهی ارسال کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا برهانی نیا گفت: بر اساس مصوبه اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در مرداد امسال، با فراهم شدن زیرساخت‌ها برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان، این قانون به شکل تدریجی و مرحله‌ای در گیلان همانند دیگر استان‌ها اجرا می‌شود.

رضا برهانی نیا با اشاره به اعلام آمادگی این اداره کل برای برگزاری دوره‌های آموزشی و آشنایی با این قانون برای کلیه فعالان اقتصادی، افزود: بر اساس این مصوبه قانونی، مشمولانی که برای عضویت در این سامانه فراخوان می‌شوند، مکلفند برای خرید و فروش تمام کالا‌ها، صورتحساب الکترونیکی صادر کرده و نسخه‌ای از آن را برای سامانه پایانه‌های فروشگاهی ارسال کنند.

وی با اشاره به شروع برنامه‌های آموزشی در استان از مدتی قبل، اضافه کرد: مودیان می‌توانند به صورت داوطلبانه برای عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه اختصاصی به نام خود، به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir مراجعه و با انتخاب گزینه عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه، مشخصات کاربری ورود به کارپوشه را از طریق پیامک دریافت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: وجوه واریزی به همه حساب‌های بانکی افراد مشمول به روش‌های مختلف نظیر درگاه‌های الکترونیکی، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا و پایا به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبه مالیات قرار می‌گیرد.

رضا برهانی نیا افزود: مودیان مکلفند در صورتحساب‌های فروش کالا و عرضه خدمات و قرارداد‌هایی که از اول مهر ۱۴۰۱ صادر می‌کنند، شماره اقتصادی جدید خود و خریدار را ذکر کنند، در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز