خبرگزاری کار ایران

سالانه ۱۱ هزار تن ماهی در خراسان رضوی تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۹۲۷

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از ۱۱ هزار تن ماهی خوراکی در واحدهای پرورش ماهی و استخرهای کشاورزی این استان تولید ‌می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد ، مجید طاهرپور گفت: از این میزان، هشت هزار و ۴۰۰ تن ماهیان سردابی و بقیه ماهیان گرمابی و خاویاری است.

وی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۴۲ واحد پرورشی در بخش های مختلف تولید شیلات از جمله ماهیان زینتی، ماهیان گرمابی، سردابی و گیاهان آبزی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بخش عمده آنها دارای مجوز هستند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در زمینه تولید ماهیان زینتی گفت: سالانه ۱۱ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تکثیر و پرورش می‌ یابد که آمار مطلوبی است که این میزان تولید حاصل فعالیت ۹۲ مرکز پرورش ماهیان زینتی است.

طاهرپور افزود: سالانه در ۲ مرکز تولید شیلات تعداد ۱۳۵ هزار شاخه گیاهان آبزی نیز تولید می‌ شود.

وی اضافه کرد: حساسیت زیاد بخش شیلات موجب می‌شود که این حوزه از شرایط و فضاهای خاص مانند شیوع کرونا، نوسانات اقتصادی و تورم متاثر شود اما خوشبختانه بهره‌برداران در این زمینه تمام تلاش خود را برای تولید موفق به کار می بندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز