خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت انار در مه‌ولات خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۵۷۶

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات در استان خراسان رضوی گفت: برداشت انار از سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات این شهرستان آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، هادی ساربان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن انار در این شهرستان برداشت شود که در مقایسه با پارسال ۴۰ درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: تداوم یخبندان در زمستان، کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی، سرمازدگی، افزایش میانگین دما در اواخر زمستان سال گذشته و اوایل سال جاری، بروز تنش های آبی و افزایش دوره آبیاری ناشی از خاموشی چاه های کشاورزی، گرمای شدید هوا و دمای هوای بیشتر از نرمال در تابستان سال جاری و همچنین وقوع طوفان شدید و گرد و خاک از مهمترین دلایل کاهش برداشت انار می‌باشند.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: افزایش آمادگی کشاورزان برای مواجهه کارآمدتر با پدیده های اقلیمی از قبیل خشکسالی، موثرترین شیوه کاهش خسارت این پدیده ها است.

وی افزود: بکارگیری شیوه های کوتاه مدت مانند مدیریت در مصرف آب، جلوگیری از اتلاف آب، کوددهی مناسب و همچنین برنامه ریزی برای شیوه های بلند مدت مانند مدیریت در کاشت، انتخاب گونه های کم آب طلب و سازگار با اقلیم های خشک، ایجاد بادشکن و تقویت منابع آب های زیرزمینی به کاهش اثرات نامطلوب این پدیده‌ها منجر می شود.

مه‌ولات عنوان بزرگترین شهرستان باغی در خراسان رضوی را به خود اختصاص داده و مقام نخست سطح زیرکشت و تولید ۲ محصول پسته و انار و عنوان پنجم سطح زیرکشت و تولید زعفران را در این استان دارد و حدود ۹۷ درصد اشتغال مردم این منطقه وابسته به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز