خبرگزاری کار ایران

در دیدار ضرغامی با مجلسی‌ها تاکید شد؛

توسعه زیرساخت‌های گردشگری و مرمت بناهای تاریخی شاخص

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۲۸۵

در دیدار ضرغامی با ۶ نماینده مجلس شورای اسلامی بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری و مرمت بناهای تاریخی شاخص مورد تاکید شد.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سیدعزت‌الله ضرغامی (وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) عصر امروز دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۰ دقیقه میزبان ۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود. در این دیدارها به طرح مسائل و موضوعات مرتبط با ماموریت‌های سه‌گانه این وزارتخانه پرداخت.

در دیدار اول ضرغامی، احمد جباری از حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش و عضو فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره تقویت زیرساخت‌های گردشگری، حفظ، نگهداری و مرمت آثار برجسته تاریخی، توجه ویژه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تسهیل صدور مجوز تأسیسات گردشگری گفت‌وگو کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین با حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر احمدپور (نماینده مردم خواف و رشتخوار) در مورد توسعه زیرساخت‌های گردشگری و مرمت بناهای تاریخی شاخص از جمله مدرسه غیاثیه خرگرد، مسجد ملک زوزن، کوشک سلامه و آسبادهای نشتیفان در شهرستان خواف واقع در استان خراسان رضوی گفت‌وگو کرد.

این نماینده مجلس در این دیدار همچنین درخواستی نسبت به ثبت دائمی آسبادهای نشتیفان و توجه ویژه به معرفی آثار منحصر به فرد حوزه انتخابیه خود داشت.

تقویت زیرساخت‌های گردشگری تالاب شادگان

حجت‌السلام و المسلمین مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شهرستان شادگان نیز امروز با مهندس ضرغامی دیدار کرد که این نماینده مجلس در این نشست ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بالای شهرستان شادگان در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، درخواست تقویت زیرساخت‌های گردشگری و امکان ایجاد دسترسی به تمام نقاط تالاب شادگان، تقویت کمی و کیفی صنایع‌دستی و بوم‌گردی در سطح شهرستان را داشت.

برنامه‌ریزی برای توسعه باغ آرامگاه عطار

دیدار بعدی ضرغامی با احسان ارکانی و هاجر چنارانی نمایندگان مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان بود که معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور نیز در این نشست حضور داشتند و در مورد مرمت و احیای کاروانسرای شوریاب واقع در بخش طاغنکوه شهرستان نیشابور، توجه ویژه به منطقه تاریخی توزندجان شهرستان فیروزه، تقویت زیرساخت‌های گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ایجاد شهرک‌های صنایع‌دستی با محوریت تولید فیروزه، توسعه باغ آرامگاه عطار و کمال‌الملک و احداث موزه گفت‌وگو شد.

برپایی نمایشگاه‌های رویدادمحور

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت نیز امروز با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیدار کرد و در این دیدار او در مورد تسهیل مجوزهای گردشگری و برپایی نمایشگاه‌های رویداد‌محور، سامان‌دهی سایت‌های گردشگری طبیعت و توسعه زیرساخت و تاسیسات گردشگری گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز