خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

41طرح بزرگ کشاورزی در دست اجرا است/25 واحد صنایع تبدیلی در همدان مجوز راه اندازی گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۶۲۰

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: 41 طرح بزرگ و متوسط بخش کشاورزی استان با سرمایه‌گذاری 115 هزار و 995 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای هفت هزار و 563 نفر در دست اجرا است که پیش‌بینی می‌شود تا 2 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایلنا از همدان، غلامحسین تقوی از صدور پروانه بهره‌برداری 25 واحد صنایع تبدیلی با اشتغال 237 نفر در این استان از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد.

وی اظهار کرد: این واحدهای صنایع تبدیلی با فرآوری 177 هزار و 741 تن و سرمایه‌گذاری 2 هزار و 500 میلیارد ریال در استان پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان همدان 329 واحد صنایع تبدیلی با اشتغال چهار هزار و 407 نفر با ظرفیت جذب و فرآوری یک میلیون و 827 هزار و 733 تن فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: 41 طرح بزرگ و متوسط بخش کشاورزی استان با سرمایه‌گذاری 115 هزار و 995 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای هفت هزار و 563 نفر در دست اجرا است که پیش‌بینی می‌شود تا 2 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

تقوی، میزان اراضی حدنگاری شده کشاورزی این استان را از سال 94 تاکنون 114 پلاک به مساحت 165 هزار و 651 هکتار برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در اراضی کشاورزی استان همدان، 61 مورد اجرای تبصره 2 ماده 10 و چهار مورد قلع و قمع انجام شده است.

وی اظهار کرد: از سال 94 تاکنون نیز 217 پلاک با مساحت 440 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان رفع تداخل شده است.

همدان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن 2.1 درصد از وسعت کشور، 4.4 درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: بخش کشاورزی 29 درصد اشتغال و 25 درصد ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی استان را به خود اختصاص داده است.

تقوی همچنین افزود: بخش کشاورزی همدان 5.4 درصد از تولیدات و 4.3 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: بخش کشاورزی این استان دارای 117 هزار بهره بردار است، و 692 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیرکشت محصولات زراعی و باغی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز