خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

تولید سالانه ۶۰۰۰ تن سیرترشی در قطب ترشیجات کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۴۰۵

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه این استان قطب شوری و ترشیجات کشور به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر ۹۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی شوری و ترشیجات در سطح استان فعالیت دارند که بیشترین پراکنش این صنایع تبدیلی در شهرستان های بهار و ملایر است.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن محمدی افزود: برخی از این واحدهای صنعتی ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان برای واحد خود سرمایه‌گذاری کرده اند و در حال حاضر برای طرح توسعه یکی از واحدها ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از این واحدها بیش از ۴۶ نوع محصول در حال تولید بوده که فرآوری سیر یکی از محصولات تولیدی است، اضافه کرد: سالیانه ۶۰۰۰ تن سیر استان به صورت ترشی سیر و به صورت سیر سفید و مروارید فرآوری‌ و بیشتر به عراق و اقلیم کردستان صادر می‌شود.

محمدی از در دست احداث بودن سه واحد سردخانه سیر با ظرفیت ۱۰ هزار تن در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: هر یک از واحدهای فوق در حال حاضر دارای دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که از این سه واحد یک واحد در مریانج و دو واحد در شهرستان بهار مستقر است.

وی با اشاره به سه واحد صنایع تبدیلی دارای پروانه فرآوری سیر به صورت مستقیم در استان همدان گفت: شرکت گراندیس و شرکت خوش طعم الوند در شهرستان بهار و یک واحد نیمه فعال تولید سیر سیاه در ناحیه صنعتی سامن ملایر سه واحد موجود در فرآوری سیر استان با پروانه بهره برداری مستقیم سیر به شمار می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز