خبرگزاری کار ایران

با حضور نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس؛

چهارمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۵۳۵

چهارمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با حضور با حضور زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، مدیران عضو شورا به میزبانی بهزیستی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، چهارمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با حضور زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در مرکز شیرخوارگاه شکوفه ساری برگزار شد.

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از برگزاری این جلسه با اشاره به اینکه دولت و مجلس با برنامه‌ریزی دقیق در تلاش است تا کارها به نحو احسن پیش برود، اظهار کرد: طرح ساماندهی کارکنان هفته آینده در صحن مجلس پیگیری می شود.

وی با اعلام اینکه مردم از ما انتظار بهبود وضعیت را دارند، تصریح کرد: نگاه مجلس حل مشکلات به ویژه برای قشر ضعیف و کم برخوردار جامعه است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه قدرت خرید مردم نباید پایین بیاید، ادامه داد: دولت و مجلس تلاش می کند امنیت غذایی مردم آسیب نبیند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز با اشاره به وزراتخانه مردمی هستیم و بسیاری از مردم با این وزارتخانه در ارتباط هستند، گفت: با توجه گستره کاری نیازمند توجه ویژه از لحاظ بودجه ای هستیم تا پاسخگوی مردم باشیم.

علی باقری خواستار هم‌افزایی و انسجام در بین مدیران عضو شورا هماهنگی با اولویت ارائه خدمات به جامعه هدف با کمک از تمام ظرفیت‌ها شد و تصریح کرد: باید جایگاه خود را ارتقاء دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره ضرورت تعامل بین مدیران و نمایندگان مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از ظرفیت بزرگی به نام قانون گذاری برخوردار است و مدیران باید با کمک نمایندگان در راستای ارائه خدمات بی وقفه به مردم شریف گام های مهمی بردارند.

فریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران نیز با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان تنها سازمان دولتی حمایتی و تخصصی در کشور وظایف متعددی دارد ، گفت : حدود 162 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند که خدمات مستمر و غیر مستمر دریافت می کنند.

وی افزود : 920 مرکز تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند که خدمات مستمر و غیر مستمر به جامعه هدف ارائه می کنند .

بریمانی هدف بهزیستی را تغییر نگرش عمومی نسبت به افراد دارای معلولیت دانست و ادامه داد : هدف سازمان بهزیستی آگاهی افراد دارای معلولیت نسبت به توانمندی و محدودیت های خود و توانمندسازی آنان است.

سرپرست بهزیستی مازندران به شناسایی و ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت : در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ، افراد دارای معلولیت در سطح روستاها شناسایی و خدمات به آنان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به 62 هزار فرد دارای معلولیت خدمات ارائه شده است ، افزود : در استان مازندران 26 هزار نفر دارای معلولیت جسمی - حرکتی ، 13 هزارنفر دارای معلولیت ذهنی ، 7450 نفر دارای معلولیت بینایی و 7400 نفر معلولیت شنوایی ، 6500 نفر دارای بیماری روانی مزمن و 730 نفر دارای معلولیت صوت و گفتار تحت پوشش بهزیستی تستان می باشند.

 بریمانی ادامه داد : در استان مازندران 113 مرکز توانبخشی به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می کنند که یکی از برنامه های بهزیستی استان افزایش این مراکز است.

سرپرست بهزیستی مازندران به فعالیت معاونت اجتماعی اشاره کرد و گفت : کارکنان اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران مراکز آسیب و مناطق حاشیه شهر را شناسایی و با ارائه خدمات متناسب با آن منطقه در جهت کنترل و کاهش آسیب ها گام های اساسی برمی دارند.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار خانوار در حوزه اجتماعی تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود : در دفتر توانمندسازی خانواده نیز توانمندی و قابلیت های خانواده ها شناسایی و خدمات لازم ارائه می گردد.

در ادامه این نشست مدیران عضو شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین مربوطه حاضر در جلسه گزارشی از برنامه های دستگاه خود درباره افزایش همکاری و هم‌افزایی بین دستگاهی و همچنین پیشنهاداتی در راستای رسیدن به اهداف مشترک و مرتبط با وظایف این شورا ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز