خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

54 هزار کارگر ساختمانی در مازندران بیمه شدند

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۸۳۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از راه اندازی سامانه جامع رفاهی دولت برای ثبت نام کارگران ساختمانی متقاضی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و با هدف توجه به قشر کارگری استان بیش از 54 هزار نفر از کارگران شریف ساختمانی بیمه شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران اصغری با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده این اداره کل در دهه مبارک فجر اظهار کرد: در دهه پیش روی انقلاب اسلامی نیازمند نشاط و امید به آینده هستیم که در این راستا باید با تلاش و کوشش به این اهداف برسیم.

وی افزود: کارگران و کارفرمایان در دوران هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف نیز خدمات شایسته‌ای به کشور ارایه کرده‌اند و این قشر اکنون در خط مقدم جبهه اقتصادی و تولیدات داخلی هستند و همه توان خود را برای توسعه اقتصادی کشور و حل مشکلات به کار گرفته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: اطلاع رسانی برنامه‌های دهه فجر با هدف آگاهی مردم از خدمات دولت و نظام لازم و مفید و در همین ارتباط مشارکت اصحاب رسانه ضروری است.

اصغری در ارائه عملکرد 41 ساله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حوزه اجتماعی از راه اندازی سامانه جامع رفاهی دولت برای ثبت نام کارگران ساختمانی متقاضی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و با هدف توجه به قشر کارگری استان، بیش از 61 هزار نفر در این سامانه در استان ثبت نام کردند که در نتیجه بیش از 54 هزار نفر بیمه شدند.

وی برگزاری اولین المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور در مازندران، ایجاد خانه های فرهنگ کار، برگزاری اولین کنگره بزرگداشت 980 شهید کارگر استان مازندران برای اولین بار در کشور، برگزاری سالانه جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کارو واحدهای نمونه به منظور شناسایی و تجلیل از نیروهای کار مولد، متخصص، مخترع، مبتکر و برگزاری مسابقات قرآنی، کتابخوانی برای جامعه هدف (کارگران و خانواده آنها)و اعزام به مسابقات ملی را بخشی از اقدامات این حوزه عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به ساخت 6 واحد مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در استان مازندران با هدف افزایش رفاه و سلامت قشر شریف کارگر، ادامه داد: هیئت ورزش‌های کارگری استان مازندران با بیش از 50 انجمن ورزشی و اعزام بیش از 200  تیم  ورزشی کارگری تشکیل و در بخش های بانوان و آقایان  از قبیل فوتبال، والیبال، بسکتبال، ورزشهای رزمی، کشتی  و....  به مسابقات کشوری و جهانی اعزام شدند.

این مسئول از تاسیس و فعال سازی  بیش از 174 باب خانه بهداشت کارگری در واحدهای مشمول (بالای 50 نفر) با هدف پیگیری معاینات ادواری کارگران و امور بهداشتی و رفاهی خبر داد و اظهار کرد: حدود 557 دوره آموزشی با موضوع مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی (اعتیاد-ایدز-طلاق) برای بیش از 21 هزار و 500 نفر کارگر برگزار شد.

اصغری با اعلام اینکه با هدف بهبود سلامت جسم و روان قشر خدوم کارگران طرح های پژوهشی شیوع شناسی اعتیاد و بررسی سلامت روان، طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید (طرح کاج) و طرح پیشگیری از اعتیاد و پیمایش ملی خشونت ، نشاط و سرمایه اجتماعی ویژه جامعه کار و تولید استان مازندران اجرا شده است، گفت: اجرای طرح حمایت غذایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان مازندران در 15 مرحله صورت گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز