خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور:

محیط کار حمایتگر بر کاهش تاثیر بحران های اقتصادی موثر است

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۰۵۲

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت:برای اینکه انسان ها بتواند توانمندی هایشان را به منصه ظهور بگذارند محیط هم باید حمایت گر باشد .

به گزارش ایلنا از ساری ،حبیب ا... مسعودی فرید گفت: بر تاثیر بحران های اقتصادی بر سلامت روان اشاره کرد و گفت: در برخی کشورها بحران های اقتصادی روی نرخ خودکشی نقش داشته و در برخی کشورها که حمایت های اجتماعی وجود داشته این موضوع کمتر دیده شود و این نشان دهنده تاثیر حمایت های اجتماعی بر بحران های اقتصادی است.

 حبیب ا... مسعودی فرید در اولین هم اندیشی تخصصی مدیران  امور اجتماعی ادارات کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور که  با تلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه در ساری برگزار شد گفت: موضوع  سلامت در محیط کار از بخش خصوصی آغاز شده است چرا که این موضوع علاوه بر جنبه سلامت فواید اقتصادی نیز دارد و حتی در سایت ILO نیز برخی موارد ان محاسبه شده است .

وی افزود: موضوع محیط کار و سلامت محیط کار بسیار مهم است و سالیان سال در بخش‌های  خصوصی و دولتی مطرح است.

وی با طرح این سوال که آیا مشکلات امروز ما ناشی از راه حل های دیروز است، در پاسخ نبود یا کمبود تفکر فرایند سیستمی و نگاه کل نگر را یکی از عوامل ایجاد مشکل دانست و گفت: برخی کارهایی که در گذشته انجام دادیم  با عدم نگاه چند بعدی به آن توجه نکردیم که این موضوع در بخش های دیگر مشکل ایجاد می کند.

مسعودی فرید همچنین، مبتنی بر شواهد عمل نکردن و توزیع نابرابر فرصت ها را نیز از عوامل دیگر تاثیر مشکلات و راه حل های دیروز بر  مشکلات امروز دانست.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور در این همایش با یادآوری ابعاد توانمندی اجتماعی گفت: توانمندی دو بعد دارد که یکی تعامل بین عاملیت است به معنای اینکه فرد چقدر مهارت زندگی و اجتماعی دارد و یک بعد ساختار های فرصت است یعنی چه ساختارهایی اجازه می دهد فرد توانمندی هایش را به منصه ظهور بگذارد .

وی با اشاره به توانمندی افراد دارای معلولیت در بهزیستی افزود: در حوزه معلولیت آموزش های مهارتی و توامند ساز خوبی در بهزیستی انجام می شد ولی وقتی افراد وارد جامعه شدند مناسب سازی در جامعه و حتی مناسب سازی روانی وجود ندارد و این باعث می شود این چرخه کامل نشود.

وی تاکید کرد: برای اینکه انسان ها بتواند توانمندی هایشان را به منصه ظهور بگذارند محیط هم باید حمایت گر باشد .

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در محیط کار سلامت باشیم، محیط کار هم باید حمایت گر باشد گفت: در برخی مواقع  آموزش هایی در محیط کار برای مدیریت استرس  وجود دارد ولی محیطی که خودش استرس زاست نمی تواند در این زمینه به خوبی  کار کند .

دکتر مسعودی فرید به ضرورت آموزش در کودکان تاکید کرد  و گفت: در برخی کشورها درصدی از تولید ناخالص داخلی را به رشد کودکان اختصاص می دهند .

وی در ادامه سلامت روان در نوجوانی را نیز مهم خواند و گفت : مغز انسان تا 24 سالگی بالغ می شود و می تواند تصمصم گیری و قضاوت کند و تا این سن آموزش های اجتماعی  مفید است.

وی با اشاره به نقاط قوت و ضعف آسیب های اجتماعی بر تاثیر رونق اقتصادی بر سلامت روان تاکید کرد و گفت: این در صورتی است که حمایت های اجتماعی نیز وجود داشته باشد .

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور افزود: اگر رونق اقتصادی منجر به افزایش نابرابری شود ،کاهش اعتماد عمومی و عدم احساس صداقت در جامعه و کاهش سرمایه اجتماعی را در پی خواهد داشت ، این بدین معناست که در کنار رشد اقتصادی باید به رشد متوازن و همراه با صداقت توجه کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز