خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش استان خبر داد؛

آغاز ثبت ‌نام کلاس اولی‌ و پیش دبستانی‌ها در مدارس قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۸۱۹

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین از آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه ابتدایی در مدارس استان خبر داد و گفت: خانواده‌ها با مراجعه به نزدیک‌ترین واحد آموزشی اقدام به ثبت نام فرزندان خود کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، سید یدالله حسینی با اعلام این خبر افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان فقط بر اساس محدوده‌ جغرافیایی تعیین شده از سوی ستاد ثبت‌نام انجام می‌شود و مسئولیت ثبت‌نام‌ها برعهده مدیران مدارس است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول و پیش دبستان به صورت حضوری انجام خواهد شد،‌اظهار کرد: ثبت نام نهایی دانش آموزان پایه اول ابتدایی منوط به ارائه تأییدیه از پایگاه سنجش بوده و ثبت نام بدون سنجش ممنوع است.

وی تحقق عدالت آموزشی را مستلزم رعایت ضوابط ثبت نام توسط اولیا و همکاران دانست و افزود: ثبت نام سایر پایه‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانات انجام می‌شود و نیازی به حضور اولیای دانش آموزان میان پایه برای ثبت نام در مدارس نیست و این دانش‌آموزان به صورت خودکار بعد از اعلام نتایج خرداد در پایه بالاتر در همان آموزشگاه محل تحصیل ثبت نام خواهند شد.

این مسئول تاکید کرد: امسال برای ثبت نام مقطع ابتدایی فرصت ۲ ماهه در نظر گرفته شده است تا خانواده‌ها مدارک هویتی و همچنین محل سکونت‌شان را به مدرسه ارائه کنند و دانش آموزان کلاس اول، باید حتماً کارت واکسن و ۶ قطعه عکس و کپی مدارک هویتی همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: مدارس شاهد ویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران است که متقاضیان باید در سامانه شاهد ثبت نام کرده و پس از کسب امتیاز مجاز به ثبت نام در این مدارس هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی فقط از طریق آزمون امکان‌پذیر است تا دانش آموزان مستعد بتوانند در یک رقابت سالم وارد این مدارس شوند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۷ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی و حدود ۲۴ هزار نفر نوآموز نیز پیش‌دبستانی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز