خبرگزاری کار ایران

نوبت‌گیری بیش از ۱۳۵ هزار نوآموز در سنجش پیش دبستانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۲۸۸

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به نوبت‌گیری صددرصدی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در ۹ استان، اظهار کرد: با نهادینه کردن کتاب خوانی در خانواده ها، شرایط لازم را برای «آموزش بهتر زیستن» به دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا، سیدجواد حسینی با تبریک فرا رسیدن «هفته کتاب و کتاب‌خوانی» اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که موجب وفاق گروهی و جلوگیری از گسست نسلی می‌شود کتاب‌خوانی گروهی و خانوادگی است.

وی افزود: ایجاد کتابخانه‌های کلاسی، یکی از راه‌هایی است که موجب افزایش سرانه مطالعه دانش‌آموزان می‌شود و به افزایش کیفیت خواندن کتاب نیز کمک خواهد کرد.

حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی گفت: مشارکت در نظام تعلیم و تربیت، کنش آموزی و آمادگی برای مشارکت در امور جامعه سه کارکرد انتخابات دانش‌آموزی است.

وی افزود: برنامه «هر دانش‌آموز حداقل یک نقش» که در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است از جمله برنامه‌های تمرین مشارکت برای دانش‌آموزان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی گفت: در سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی، تاکنون ۱۳۵هزار و ۴۴۲نوآموز پیش‌دبستانی نوبت‌گیری شده‌اند.

وی گفت: نوبت‌گیری سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان‌های یزد، اردبیل، بوشهر، فارس، قزوین، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، قم و زنجان بالای صددرصد انجام شده است و در مجموع تاکنون یک میلیون و ۵۲۶هزار ۵۷۹نوآموز بدو ورود نوبت‌گیری شده‌اند.

حسینی افزود: شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی در استان‌ها، نقش شورای آموزش‌وپرورش استثنایی را در استان‌ها ایفا خواهد کرد و این شورا حلقه مفقوده آموزش‌وپرورش استثنایی در مناطق ۷۶۰گانه آموزش‌وپرورش را احیا خواهد کرد.

حسینی با بیان این که آیین‌نامه تشکیل و راه‌اندازی مراکز جامع مشاوره، تشخیص، آموزش و توان‌بخشی به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: کیفیت‌بخشی به مراکز جامع در ۱۰استانی که این مراکز راه‌اندازی شده است و پیگیری راه‌اندازی مراکز جامع در بقیه استان‌ها باید در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد.

حسینی در پایان گفت: به‌زودی شیوه‌نامه اجرایی دو بسته تحولی «خدمات آموزشی، پرورشی، ورزشی و توان‌بخشی خانواده محور» و «غربال و مداخله به هنگام نوآموزان پیش‌دبستانی در معرض مشکلات یادگیری» به استان‌ها ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز