خبرگزاری کار ایران

فرماندار مشهد:

با مجرم اقتصادی برخورد قاطع کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۹۴۴

فرماندار مشهد گفت: درخواست من از دوستان قضات این است که شبکه نظارتی خود را به صورت مویرگی فعال کنند و از عوامل بسیجی و محلی کمک بگیرند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محسن داوری معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد با حضور در اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی، با مدیران، کارکنان و قضات این نهاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرماندار مشهد در این دیدار اظهار کرد: تعزیرات حکومتی نقش مهمی در کنترل بازار خصوصاً در این مقطع زمانی دارد و تعزیرات حکومتی به عنوان یک مرجع رسیدگی کننده و ناظر در حوزه بازار موجب ایجاد آرامش سطح بازار خواهد شد.

داوری افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی نیروهای انقلابی و ارزشمند فراوانی داشته و دارد و از زمانی که سکان هدایت به دست مدنی سپرده شده، این نهاد مجددا از حاشیه به متن آمده است.  یک روزی اداره کل تعزیرات جزو منزوی‌ترین ادارات استان بود ولی انتظار چیز دیگری بود و امروز جزو حوزه‌های موثر و اثرگذار است.

فرماندار مشهد ادامه داد: همانطور که مستحضر هستید دولت سیزدهم بر خلاف عرف و منطقی که در دولت‌ها است بنا را بر این گذاشت که از آبرو و جایگاهش مایه بگذارد و یک جراحی را انجام دهد و آن هم مردم‌سازی یارانه‌ها بود.

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ما هم‌زمان در ۲ جبهه درگیر بودیم تصریح کرد: یک جبهه ارز ترجیحی و در طرف دیگر رخ‌دادهایی که در دنیا اتفاق افتاده بود. این را بدانید هر جا دشمن انتقاد کرد مسیر را درست رفته‌ایم و اگر تشویق کرد بدانید مسیرمان اشتباه است.

وی با بیان اینکه شما شاهد آن بودید که دشمن تا دیروز فشار می آورد اظهار کرد: دشمن می‌گفت اگر نیایید پای میز مذاکره فلان می‌کنیم و تهدید می‌کرد ولی امروزه نوع رفتارش با ما تغییر کرده است و می‌داند از زبان زور نمی‌تواند با ما سخن بگوید.

معاون استاندار خراسان رضوی خطاب به قضات حاضر در جمع گفت: شما دارای ضابطینی هستید که بایستی نظارت ویژه بر روی آن‌ها داشته باشید و به صورت مستمر آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهید.

فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه وظیفه قضات فقط تشکیل پرونده نیست، تصریح کرد: قضات باید ضابطین را به گونه‌ای آموزش دهند که صنوف جرأت تخلف نداشته باشند و نوع برخورد بازدارنده باشد.

وی متذکر شد: قانون می‌گوید، قانون را به نفع متهم تفسیر کنید نه به نفع مجرم و وقتی کسی مجرم شناخته شده با مجرم برخورد قاطع کنید، برای مثال وقتی ضابطی پرونده‌ای را آورد از ضابط بخواهید که آیا با جرم مشاهده شده برخورد کرده یا فقط به نوشتن گزارش اکتفا کرده است.

داوری خاطرنشان کرد: درخواست من از دوستان قضات این است که شبکه نظارتی خود را به صورت مویرگی فعال کنند و از عوامل بسیجی و محلی کمک بگیرند و قطعا اگر یک ماه نظارت دقیق داشته باشیم مشکل حل خواهد شد زیرا که بخشی از تخلفات امروز ناشی از عدم نظارت کافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز