خبرگزاری کار ایران

بهره مندی تمام نقاط خراسان رضوی از خدمات پستی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۹۰۱

مدیرکل پست استان خراسان رضوی گفت: در این استان با تشکیل بانک اطلاعات مکانی حدود پنج میلیون مکان با کدپستی منحصر به فرد تعریف شده است و هیچ نقطه‌ای در خراسان رضوی وجود ندارد که بی‌بهره از خدمات پستی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محمدرضا شفیعی گفت: این بانک اطلاعات مکانی شامل حدود سه ملیون و ۵۰۰ مکان شهری و یک میلیون ۵۰۰ مکان روستایی است که در تسهیل و توسعه کسب‌ و کارها بسیار موثر است.

وی ادامه داد: در گذشته حدود ۸۰ درصد مرسولات پستی در قالب پست‌نامه‌های کمتر از ۲ کیلوگرم شامل پاکت، قبض و مطبوعات بود که با شیوع کرونا و گسترش فضای مجازی نوع این مرسولات به بسته‌های پستی تغییر یافت.

مدیرکل پست استان خراسان رضوی گفت: این اتفاق خوبی بود و امروز شاهد هستیم ارسال قبوض و برخی خدمات که قبلا با پست انجام می‌شد امروز از طریق پیام‌های الکترونیک صورت می گیرد اما برای ارسال بسته‌ها و اشیاء هنوز نیازمند خدمات پستی هستیم و برای ارائه خدمات بهتر ناوگان ترابری و تجهیزاتی پست اصلاح و بهینه شد.

شفیعی افزود: امروز در پست مشهد سیستم تجزیه هوشمند مرسولات پستی راه‌اندازی شده و در حال توسعه است تا ۱۱۰ نقطه پستی مشهد به این سیستم مجهز شوند که موجب افزایش دقت و سرعت و کاهش هزینه‌ها می شود.

وی اضافه کرد: طی این مدت کرونا منافع ناخواسته ای را برای پست ایجاد کرد و خریدهای اینترنتی را افزایش داد اما باید توجه داشت که نرخ و خدمات پستی فعلی متعلق به پنج سال قبل است که این موجب زیان انباشته در سطح استان و کشور در این حوزه شده است.

او ادامه داد: پس از مشهد اداره پست نیشابور دارای بیشترین موزع مرسولات پستی در خراسان رضوی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز