خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار مطرح کرد؛

سه میلیون نفر در خراسان رضوی جامعه هدف وزارت کار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۲۵۶

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در استان خراسان رضوی ۹۴۰ هزار نفر بیمه شده، ۲۵۰ هزار نفر بازنشسته و ۳/۵ میلیون نفر جامعه هدف وزارت هستند

به گزارش ایلنا از مشهد، علی حسین رعیتی فرد در مراسم معارفه مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: مردم از دولت انقلابی و مردمی توقع دارند که به داد محرومان و مستضعفان برسد که این بخش محور کار وزارت تعاون است.

وی با بیان اینکه زیست بوم اشتغال از دیگر مواردی است که پیگیر هستیم، افزود: دغدغه اشتغال مردم باید با استفاده از ظرفیت های موجود هر استان رفع شود.

معاون وزیر تعاون اظهار داشت: ساماندهی بنگاه های اقتصادی وابسته به وزارت تعاون از دیگر اقدامات در حال انجام است. بنگاه هایی که در سالیان متمادی شاید به نوعی مأمن موضوعات خاصی شده بود، با تلاش ویژه‌ تیم‌های اقتصادی وزارتخانه ساماندهی خواهند شد.

وی گفت: این وزارتخانه در هر ماه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی حقوق پرداخت می‌کند. ۱۸ هزار میلیارد تومان برای صندوق تامین اجتماعی و بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان هم برای صندوق بازنشستگی کشوری است.

رعیتی فرد ادامه داد: در سه تا چهار ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، دست کم برای این پرداختها پنج هزار میلیارد تومان کسری داشتیم که از بانک‌ها استقراض شد اما طی ۲ ماه اخیر با اقداماتی که در بنگاههای اقتصادی صورت گرفت، روند استقراض به صفر رسید.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه در خراسان رضوی حدود سه میلیون نفر جامعه هدف وزارت تعاون هستند، افزود: این جمعیت نیازمند تلاش ویژه مدیران وزارتخانه است، مدیر قبلی که امروز تودیع شد تلاش بسیاری کرد که آرامش بر استان حاکم باشد و قانون برای او اصل بود. در انتخاب مدیر جدید هم به دنبال این بودیم که فردی انتخاب شود که دغدغه ها را بداند و سابقه و تجربه لازم را داشته باشد.

حبیب الله جلیلی، مدیر کل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: مسئولیت در جمهوری اسلامی یک امانت است و این امانت امروز از یک مدیر محبوب گرفته و به مدیر لایق دیگری اعطا می شود.

وی افزود: با دستور وزیر جهت انتصابات کمیته ای تشکیل وحدود ۱۵ نفر برای استان خراسان رضوی در کمیته تخصصی بررسی شدند وحدود ۸۰۰ ساعت وقت گذاشته شد و در نهایت بابایی به عنوان مدیرکل استان انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز