خبرگزاری کار ایران

ثبت ۵۳ وقف جدید طی سه ماهه اول سال جاری در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۲۹۸

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از ثبت ۵۳ وقف جدید در استان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی گفت: ۵۳ وقف جدید در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است که این وقف ها در شهرستان های رشتخوار، کاشمر، گناباد، نیشابور، مشهد، بجستان، بردسکن، تربت حیدریه، جغتای، جوین، خلیل آباد و داورزن واقع شده است.

معاون فرهنگی اوقاف استان با بیان اینکه ارزش ریالی این موقوفات ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود، تصریح کرد: نیات این موقوفات شامل نیات مذهبی، خیریه، اجتماعی، مدارس علوم دینی، مسجد و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی است. 

وی وقف مجتمع فرهنگی، مذهبی اهل البیت مشهد با زیر بنای ۱۵۰۰ متر مربع را یکی از ارزشمند ترین موقوفات استان در سه ماه اول سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به وقف های جالب سال ۱۴۰۰، افزود: در سال ۱۴۰۰ یک دستگاه آب شیرین کن با همکاری انجمن وقف علم و فناوری وقف و در روستای شرشر مهر آباد مشهد نصب شد.

ایزدی گفت: تاکنون اقداماتی خوبی در سوق دادن مردم به وقف با نیات به روز جامعه صورت گرفته است که از جمله آنها می توان به برگزاری نشست های علمی صنفی و مشاوره وقف اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز